מחאת הנכים גורמת לפקקי תנועה בכל אזור המרכז. הפעילים חסמו הבוקר (שני) את כביש 40 לשני הכיוונים מצומת אל על לצומת בדק, הסמוכים לנמל התעופה בן גוריון. מאז נפתח הכביש. כתוצאה מכך, ישנם עומסי תנועה כבדים בכבישים הסמוכים. על פי דיווח בגלי צה"ל, נסיעה על כביש 40  מפתח תקווה לרמלה אורכת כשעתיים וחצי, נסיעה על כביש 471 לכיוון מחלף בר אילן אורכת כשעה. 



בנוסף, מחאת הנכים גורמת לעיכובים בלוח הטיסות מנתב"ג. מרשות שדות התעופה נמסר כי כתוצאה מעומסי התנועה הטסים אינם מצליחים להגיע לטרמינל 1 ולטרמינל 3.



בשבוע שעבר פרץ עימות בין שר הרווחה חיים כץ למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, סביב המחלוקת על נוסח הצעת החוק הממשלתית לפתרון משבר הנכים. בדיון בישיבת העבודה הרווחה של הכנסת, דנו הצדיים על הצמדת קצבת הנכים לשכר הממוצע במשק. "האוצר רגיל לסכם דבר אחד ולעשות אחרת. אם בחוק לא תהיה הצמדה של קצבת הנכות לשכר הממוצע במשק (צעד למניעת שחיקת הקצבאות שהובטח לארגוני הנכים על ידי האוצר), אני לא אהיה פה", הדגיש השר כץ, שהגיע להציג בוועדה את נוסח הצעת החוק שהוכן במשרדו. הנוסח המדובר מעגן הן את הצמדת הקצבאות והן את שני מיליארד השקלים הנוספים, נוסף על שני המיליארד שאמורים להיות מועברים לקצבאות הנכים עוד השנה, לשלוש השנים הבאות. 



כץ הופתע לגלות שמנכ"ל האוצר הגיש במקביל לוועדה דווקא את הנוסח שאינו כולל את עיגון ההבטחות הללו בחוק. "אני מבקש לעזוב את הדיון משום שאיני מרגיש טוב עם תזכיר החוק שהוצג על ידי האוצר", ביקש שר הרווחה מיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), שהפציר בו להישאר להמשך הדיון, אשר עלה לטונים גבוהים מאוד, בשל חילופי האשמות בין כץ לבאב"ד וצעקות שהטיחו ארגוני הנכים במנכ"ל האוצר. 



באב"ד מצידו הדגיש כי "שתי פעימות להגדלת הקצבה יינתנו בשנים 2020 ו-2021, והם אינם כלולים בהצעת החוק, זאת מכיוון שאנחנו לא יודעים איך ייראה התקציב בשנים האלה, ואנחנו פועלים על פי הנומרטור (נוסחת תקציב המדינה המחייבת את האוצר למצוא מקור תקציבי ברור לכל הוצאה חריגה בתקציב)".