עיתונאיות ישראליות ובינלאומיות זועמות על ההחלטה הספונטנית של רב הכותל להפרידם היום (שלישי) מאחורי מחיצה מהעיתונאים הגברים, במהלך ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בכותל המערבי.



נוגה טרנופולסקי מה"לוס אנג'לס טיימס" מסרה ל"מעריב" כי "אני מאוד כועסת ואני מרגישה שהבית הלבן גויס לעשות את העבודה המלוכלכת של רב הכותל. אני מאוד כועסת שהקולגות הגברים שלנו לא מסרבים לסקר עד שהקולגות הנשים יוכלו גם כן", והוסיפה בפליאה כי היא לא מאמינה שבשנת 2018 "עוצרים את הנשים לעשות את עבודתנו".



טל שניידר מגלובס הוסיפה: "השגרירות האמריקאית הזמינה אותי לסקר, אני לא באה כאזרחית פרטית לכאן כי אני לא יכולה לגשת עם הבן שלי. היום באתי לכאן במסגרת העבודה ואני עומדת כאן מול גדר ולא יכולה לעשות את העבודה שלי". 



לאחר שהעיתונאיות מחו על ההפרדה שעליה כאמור, לא סוכם איתן מראש, אנשי הבית הלבן והקונסוליה האמריקנית, שמלווים את הביקור, החליטו לנסות ולאפשר לעיתונאיות לעמוד על כיסאות בצד שיועד לנשים. לצורך כך, הם קיפלו את הסככה והביאו כיסאות, כאשר אחת העיתונאיות הזרות אמרה כי מדובר בבושה וכי אי הסולידריות של העיתונאים הגברים היא חרפה.



ההפרדה בכותל. צילום: יניר קוזין
ההפרדה בכותל. צילום: יניר קוזין



תנועת נאמני תורה והעבודה מסרה כי "הפרדת העיתונאיות בכותל היא עוד חרפה שממיט עלינו רב הכותל בהחלטה אומללה, שמצטרפת לשורת החלטות אומללות מהתקופה האחרונה כמו הכנסת מכוניות פרארי לרחבה לשימוש מסחרי. אין שום סיבה למנוע מנשים עיתונאיות לבצע את עבודתן ולסקר את ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל כשזו לא עת תפילה. כל מה שנותר הוא עוד חילול השם. זה הזמן לשנות את מתווה ניהול הכותל".



ח"כ רחל עזריה (כולנו), זעמה אף היא על ההפרדה: "שוב רב הכותל מייצר דרמה בינלאומית מיותרת, פוגע בהישג דיפלומטי, ברגע יפה וחשוב ביחסי ישראל וארצות הברית. להפריד עיתונאיות ולהשאירן מאחורי מחיצה בכותל בזמן הביקור של סגן הנשיא פנס זו החלטה מקוממת המוכיחה שרב הכותל מתייחס לרחבה כרכוש פרטי שלו. הגיע הזמן להסדיר את מעמדו של רב הכותל בחקיקה ברורה ולדרוש התנהלות שקופה ומסודרת. הצעת החוק שלי תעשה זאת, ורק כך נחזיר לכותל את מעמדו כמקום קדוש המאחד את העם היהודי כולו, ונמנע אירועים בינלאומיים מביכים".