ניצב רוני ריטמן, ראש יחידת להב 433 ביקש היום (שלישי) ממפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לסיים את תפקידו ביחידה היוקרתית, שמכונה פעמים רבות כמקבילה הישראלית ל-FBI. ניצב ריטמן, שביקש לעזוב כבר בשבועות הקרובים, עמד בראשות היחידה כ-שלוש וחצי שנים החל מאוגוסט 2014, תקופת הכהונה הארוכה ביותר שהייתה בתפקיד זה, אך במהלך אוגוסט 2015 נאלץ לצאת לחופשה כפויה מתפקידו, לאחר שפקודה שלו הגישה תלונה על הטרדה מינית.



מפכ"ל המשטרה אישר את בקשתו והוא יציע לריטמן תפקיד רוחבי שלא יהווה קידום ויהלום דרגת ניצב וכך בעצם תשיב המשטרה להחלטת בג"ץ מחודש דצמבר האחרון שהנחה את המפכ"ל והשר לביטחון פנים גלעד ארדן לשקול מחדש את עמדתם בנושא ריטמן. בקשתו של ריטמן מגיעה בתזמון בו עלה שמו לכותרות יותר ממפעם אחת.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לבקשתו של ריטמן ואמר כי מדובר בצעד מתבקש. "קיבלתי את המכתב של ניצב רוני ריטמן בו הוא מבקש לסיים את תפקידו כמפקד להב 433. לאור פסיקת בג"ץ, אני חושב שמדובר בצעד המתבקש. ומעבר לכך יתקבלו החלטות נוספות בעניינו בתקופה הקרובה", ציין השר.

עוה״ד איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, המייצגים את ריטמן מסרו בתגובה: "ניצב ריטמן לאחר ששקל את הדברים בכובד ראש ובנסיבות שנוצרו החליט לבקש מהמפכל והשר לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים, מתוך האחריות שלו כלפי להב 433 ומשטרת ישראל ומתוך הכבוד שהוא רוחש לעליונות מערכת המשפט ובגצ. ניצב ריטמן מסיים בימים אלה שלוש וחצי שנים כראש להב 433, קדנציה ארוכה ורבת הישגים, והוא מתכוון להמשיך ולשרת במשטרת ישראל בכל תפקיד שיטילו עליו המפכ״ל והשר, ככל שימצאו לנכון, באופן שיתאים את ניסיונו וכישוריו".

עו"ד של המתלוננת: "התחמקות מהחלטת בג"ץ"

עו"ד חי בראל בא כוחה של המתלוננת נגד ריטמן: "הגם שמשמח שבראש להב 433 לא יעמוד אדם שבג"ץ קבע קביעות חמורות כלפיו, מבחינתנו עם הפרישה הזאת אינה מלווה בצעד פיקודי משמעותי ובלוח זמנים קצר וקצוב אז מדובר בסך הכל בניסיון להתחמק מהחלטת בג"ץ ובספין ממוחזר שכבר ניסו אותו בחודש יולי שעבר עת הודיע ריטמן על כוונתו לפרוש עד סוף שנת 2017. לפי ההודעה שלהם מדובר לכאורה "בהחלטה שלו" ולפי תנאיו והוא לא מלווה אותה לא בהתנצלות לקורבן ולא בלקיחת אחריות על מעשיו כפי שפסק הדין המהדהד קבע. לכן כל עוד לא יתמלאו התנאים הללו אין בכך כדי למלא אחר פסק הדין בבג"ץ".

כאמור, פרשת ריטמן עמדה במרכז סערה שהתחוללה במשטרה בעקבות תלונה שהגישה קצינה בגין חשד להטרדה מינית. עם סיום חקירת התלונה במחלקה לחקירות שוטרים הועבר החומר למפכ"ל וזאת לאחר שנקבע כי לא נתגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו. במהלך כל הדרך עמד ניצב ריטמן על גרסתו לפיה מדובר בעלילת שווא שנרקמה סביבו עקב דוח בודק שחשף לכאורה דברים בלתי סבירים והתנהלות לא תקינה של מי ששימש כראש חטיבת המודיעין בלהב 433 במשטרה, קצין בדרגת תנ"צ הנמצא בהשעיה כבר למעלה משנה וחצי. 

עם קבלת החומר לעיונו של המפכ"ל ולאחר בדיקה של היועץ המשפטי של המשטרה, קיבל רנ"צ אלשיך החלטה לפיה הוא מאמץ את גרסתו של ניצב ריטמן ומשאיר אותו בתפקידו כמפקד להב 433. 
בעקבות החלטה זאת, עתרה המתלוננת באמצעות עורך דין בראל לבג"ץ וטענה כי התנהלות המפכ"ל הייתה פסולה ונגועה בשיקולים זרים. לאחר דיונים ממושכים קבע בג"ץ כי יש לנקוט בצעדים מנהליים ופיקודיים נגד מפקד להב 433 שהוחזר לתפקידו למרות התלונה.