על רקע הסערה שנוצרה סביב הנחייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן להחרים את יצירותיו של המשורר יהונתן גפן בגלי צה"ל בשל הפוסט שהעלה בו תמך בנערה הפלסטינית עהד תמימי והשווה אותה לאנה פרנק, בחר הבוקר (רביעי) השדרן הוותיק רזי ברקאי לפתוח את תוכניתו 'מה בוער' בתחנה הצבאית, בשיר שכתב גפן, אותו מבצעת הזמרת יהודית רביץ - "הילדה הכי יפה בגן".
ברקאי ראיין את רביץ, מבצעת השיר, שאמרה על הנושא כי "חרמות וגידופים שייכים לזמנים אחרים - זה לא הכלי, כל הדבר הזה הוא הגזמה. זה קרה גם עם מאיר אריאל פעם, סופרים ומשוררים מפליגים למחוזות אחרים עם דמיונותיהם".
אתמול התייחס ברקאי לסערת גפן ובחשבון הטוויטר שלו וכתב כי שיריו יישארו הרבה אחרי ליברמן. "יונתן גפן, חברי כאח לי , פישל. אל תיגעו באנה פרנק. ואחרי זה, הכבש השישה עשר יישאר הרבה אחרי איווט. שר הביטחון, יהיה מי שיהיה, לא יכתיב מה ישודר ומה לא".





כזכור, אתמול פירסם גפן פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, בו השווה בין תמימי, שעומדת למשפט על תקיפת חיילים לאחר שסרטון שלה סוטרת ובועטת בקצין וחייל בפתח ביתה בכפר נבי סלאח שביהודה ושומרון פורסם ברשתות החברתיות. בפוסט כתב גפן כי "ילדה יפה בת 17 עשתה מעשה נורא, וכשקצין ישראלי גאה שוב פלש לביתה היא דפקה לו סטירה. היא נולדה לתוך זה ובסטירה הזאת היו חמישים שנה של כיבוש והשפלות וביום שבו יסופר סיפור המאבק, את עאהד תמימי, אדומת השיער, כמו דוד שסטר לגוליית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק".

יו"ר ארגון 'יד לבנים', אלי בן שם, תקף בחריפות אתמול את גפן והודיע כי סניפי הארגון לא ישמיעו יותר את שיריו בטקסים אותם הם מקיימים. בנאום שנשא בן שם בכנס השנתי של הארגון במלון קלאב הוטל באילת, הוא אמר כי "מה שקרה עם יהונתן גפן זה ביזוי".

"יישאר הרבה אחרי איווט". גפן. צילום: אבי קקון
בן שם המשיך ושאל כי "להשוות את חיילי צה"ל לנאצים, להשוות את הילדה הזאת שהרביצה לקצין וחייל שעמדו כמו גברים ולא הגיבו, להגיד שהיא כמו אנה פרנק מאיפה החוצפה הזאת?, זאת לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים עם יהונתן גפן עם הבושה הזאת, הנחתי את הסניפים שלנו שלא להשמיע את השירים שלו עד שייתנצל על הדברים שלו". בנוסף לכך תקף בן שם את רבני הציונות הדתית שהתבטאו נגד גיוס ליחידות מעורבות, ואף טען כי יש לפטר את הרמטכ"ל בשל מדיניותו בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה. "לא ייתכן שכמה רבנים הזויים יקראו לפטר את הרמטכ"ל", אמר.