בגל"צ נחשפה הבוקר (רביעי) הקלטה של הרב יצחק גינזבורג, שבאחד משיעוריו טען מול תלמידיו כי התגובה הנכונה לרצח בחוות גלעד היא פעולת תגמול קשה. בעקבות הדברים שנחשפו ניסה עורך הדין איתמר בן גביר להסביר בתוכניתו של רוני דניאל ב-103FM את הדברים שנאמרו: "הרב קרא לביצוע פעולת תגמול כמו אלו שמבצע צה"ל. הוא לא קרא לאותם התלמידים ששמעו אותו לצאת ולבצע את הפעולה בעצמם ולכן אני לא כל כך מצליח להבין את הסערה בעקבות הדברים. למיטב הבנתי את הדברים, אין כאן שום דבר פסול. זוהי זכותו של הרב לדרוש פעולת תגמול מממשלת ישראל ומכוחות הביטחון, זה חוקי ולגיטימי. 99% ממקרי הטרור הם של ערבים כלפי יהודים ולא להיפך, המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון היא שמדי יום מתקיפים את התושבים באבנים ובקבוקי תבערה. צריך לומר את הדברים באופן ברור ולטפל בתופעה".



רוני דניאל ניסה להסביר מדוע נוצרה סערה בעקבות דבריו של הרב: "חשוב להבין שלרב גינזבורג ישנם מאות צעירים המאזינים לדבריו, אני דואג שהם יגזרו מדבריו שמותר לבצע מעשים אסורים. אולי בשוליים של שומעיו יהיו אלו שיבינו שיש לבצע פעולת נקם. הדברים של הרב פותחים פתח לנטילת החוק לידיים ולמעשים קשים".



לשיחה הצטרף פעיל השמאל יריב אופנהיימר שגינה את דברי הרב: "הרב גינזבורג הוא מי שחיבר את החוברת 'ברוך הגבר' על אותו ברוך גולדשטיין הטרוריסט שירה במתפללים חפים מפשע בחברון. בהקלטה שומעים בבירור את הדברים הקשים שאמר כשטען שהיחיד הוא זה שצריך לבצע תגובה הוגנת של פעולת תגמול קשה. השיח ראאד סלאח נמצא היום בכלא ואני מניח שלידו ישנה מיטה פנויה, אם הוא נמצא שם אז הרב גינזבורג בהחלט צריך לחלוק איתו את אותו התא. אם הדברים הללו היו נאמרים בערבית היינו מדברים ברגעים אלו על מעצרו של הרב".



הרב יצחק גינזבורג. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
הרב יצחק גינזבורג. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



"אין יום אחד בו המופתי בהר הבית לא קורא לנו חזירים", התפרץ עורך הדין איתמר בן גביר, "מישהו פה עוצר אותו? כשהמופתי אומר את הדברים טוענים שמדובר בחופש ביטוי אבל כשמדובר ברב גינזבורג לא כך הדבר".



לכך ענה לו אופנהיימר והגיב: "אני שמח שאתה משווה בין השניים, אם אתה משווה בין הרב גינזבורג לשיח ראאד סלאח התגובה צריכה להיות אותה תגובה. ברב הזה ישנה כל כך הרבה התנשאות, הוא קורא למדינת ישראל 'הסוס שהנחש צריך להכיש אותו על מנת להפיל את הסוס'. זהו דיבור מתנשא ומכוער. אלו דברים שגורמים לי כישראלי לחוש אי נחת. מישהו עלול לקום, לעשות מעשה ולפגוע בפלסטינים חפים מפשע. בכך הוא עלול לסבך ביטחונית את חיילנו, שיצטרכו להתמודד עם הסיטואציה הזו. אגב- למה לאיתמר בן גביר יש תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון אם הוא מתנגד לפעולות טרור?".



עורך הדין בן גביר הגיב לדבריו: "דעותיי ידועות. אדם פרטי לא צריך לקחת נשק באופן עצמאי בשום אופן, מי שצריך לפעול אלו כוחות הביטחון וממשלת ישראל. לא כל אחד שנכנס לשיעורים של הרב גינזבורג מבין את הדברים במלואם. ד"ר גולדשטיין היה רופא שהציל חיים של מאות אזרחים. אנחנו לא תומכים בקריאה לקחת נשק באופן עצמאי ולהתחיל לירות אך מצחיק אותי שאנחנו צריכים להצדיק את עצמנו כש-99% מהפיגועים הם נגדנו. אנחנו מקריבים כאן קורבנות פעם אחר פעם".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן