החורף כבר כאן. קור, רוחות וגשמים עזים יורדים כעת ברחבי הארץ. כמויות הגשם הגדולות שירדו עד כה מספקים את דני רופ שמודה הבוקר (חמישי) ב-103FM: "עברנו את הממוצע לתקופה הזו של העונה. תל אביב נראית היום כמו ונציה. אנחנו נוהגים לבקר רבות את מדינת ישראל ואת היערכותה לגשמים אך אני יכול לומר היום שכשעשרות מילימטרים של גשמים יורדים תוך זמן קצר למערכות הניקוז אין סיכוי". 



הצפות בחולון. צילום: משפחת שאול
הצפות בחולון. צילום: משפחת שאול

לדברי רופ, "אנחנו מזהירים כבר שבוע בפני ההצפות בערים השטוחות בהן מערכות הניקוז יתקשו להתמודד עם הגשמים שעוד עתידים לבוא. אני לא מאשים את התשתית אלא מדובר בבעיה גיאוגרפית. מים, כמו אש, הם דבר שקשה מאוד להשתלט עליהם. ישנו ענן שנכנס כעת לאזור השרון שיכול לצור משקעים מרשימים".

הצפות בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
הצפות בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

"לא שמענו ברקים ורעמים שכאלה כבר תקופה ארוכה, בית אף עלה באש במושב לימן שליד נהריה", הוסיף רופ. "ברק הוא דבר מאוד מסוכן. אנשים נוטים לזלזל ולהיכנס למים כשישנה סופת ברקים. אמנם צריך חוסר מזל גדול מאוד כדי שברק יפגע בך אך גם על מנת לזכות בלוטו צריך המון מזל ושמענו שזה כבר קרה השבוע. ברק יכול להדליק בית, אני מכיר לא מעט אנשים שאיבדו את הציוד החשמלי בביתם מכיוון שלא שמו קולט ברקים". 

שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
רופ התייחס למזג האוויר הצפוי בסוף השבוע ואמר: "בסערה הקודמת הרוח הייתה יותר דומיננטית מכמויות הגשם, הפעם השיא עוד לפנינו. הלילה ומחר הקור יתחזק ויחלו לרדת השלגים. לכנרת עדיין חסרים חמישה מטרים, מדובר בשפל הכי נמוך שהיה כאן במאה השנים האחרונות. לפני כמה שבועות היינו במצב עוד יותר קטסטרופלי אך ביום ראשון נסכם את הגשמים ונגלה שכנראה עברנו את הממוצע לתקופה הזו של העונה". 

הצפות בחולון. צילום: משפחת שאול
הצפות בחולון. צילום: משפחת שאול