“אנחנו מתגוררים בחדרים נפרדים שמונה שנים, לכן כל הרכוש שצברתי מאז שייך לי, שכן רעייתי לא הייתה עזר כנגדי”. כך טען תושב הצפון בכתב ההגנה כנגד תביעת הגירושים של אשתו, שהוגשה לבית הדין הרבני ולבית המשפט למשפחה. בני הזוג נשואים כבר יותר משני עשורים. הבעל הוא איש אמיד, שבבעלותו חברה המחזיקה כמה וכמה בתי עסק גדולים, ובהם קניון, ומשכורתו השנתית נאמדת בשבע ספרות. האישה היא פסיכולוגית קלינית.



באמצעות עורכת הדין שרין סולן טענה האישה בין היתר בכתב התביעה כי החליטה להתגרש כבר מזמן, אבל כל הניסיונות שלה להגיע להבנה עם בעלה על חלוקת הרכוש לא עלו יפה. “הוא הציע לי כמה מיליוני שקלים כדי שאלך, אבל סירבתי”, היא טענה בכתב התביעה. “הרכוש שלנו נאמד בעשרות מיליוני שקלים. הוא נצבר הודות לזוגיות שלנו”.



בשלב מסוים הבין הבעל כי הוא הולך לאבד את מחצית רכושו ושכר בלש. אחד הממצאים שסיפק היה קורס רכיבה שעושה אשתו עם מדריך. “נראה בבירור כי יש ביניהם יותר מקשר של מדריך ותלמידה”, טען. האישה בתגובה: “המדריך ביצע את עבודתו וגם בעלי הוזמן לקורס, אך סירב להגיע”.



בשלב זה טען הבעל כי הוא גר בחדר נפרד מאשתו כבר שש שנים. האישה טוענת כי הדבר נובע מנחירותיו הקשות ולא בגלל יחסי אישות לקויים. הבעל טען כי “עצם המגורים בחדרים נפרדים מלמד על פירוד מעשי בינינו, לכן כל מה שצברתי בשש השנים האחרונות הוא שלי ואני לא חייב לחלוק אותו במסגרת הסכם גירושים”. עו”ד סולן הדגישה כי “הטיעון הזה פסול מיסודו, וחלוקת הרכוש צריכה להתבצע שווה בשווה וחדרים נפרדים אינם מונעים את זכאותה של האישה למחצית הרכוש שנצבר ולכתובתה”. בית המשפט יפסוק השבוע במחלוקת.