הלימודים בבית הספר תל"י גילה בירושלים יושבתו היום למשך שעתיים, ויחלו בשעה עשר בבוקר עקב תקיפת מורה. מדובר באירוע חמור שאירע לפני כמה ימים, בו אמו של תלמיד כיתה ו' התפרצה לכיתה, סטרה למורה לעיני כל התלמידים, בעטה בה ומשכה לה את הפאה מהראש.



מנהלת בית הספר אמרה בתגובה להשבתה כי "צעד זה נועד ללמד את ההורים שלא חוצים גבולות גם אם מורה אמרה לילד שלהם משהו שלא נראה להם. אין שום סיבה להשתמש בשום סוג של אלימות כלפי מורים".



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "אנחנו מרגישים כמו במלחמה. כל יום מקבלים דיווח על אלימות, לפעמים אף שלושה מקרים ביום. זה בלתי נסבל, ולא ייתכן שמורים בישראל יפעלו בסביבת עבודה מאיימת, כשהם בודדים ומופקרים לגורלם. הכנו תוכנית מוסדרת לטיפול בתופעה. אני דורשת מממשלת ישראל להתעשת ולפעול יחד איתנו למיגורה". בן דויד הבהירה כי ככל שהנושא ימשיך להיות מופקר ע"י המדינה, פעולות המחאה ילכו ויחריפו.



בעקבות הפרסום על המקרה קרא ח"כ עודד פורר, חבר ועדת החינוך, לקיים דיון מהיר בוועדה. "אלימות כלפי מורים היא אחת מהסכנות החמורות ביותר לחינוך תלמידי ישראל. מעמד המורה בישראל נשחק עד דק, ועדות לכך ולאוזלת היד של משרד החינוך היא האירועים החוזרים והנשנים של אלימות הורים ותלמידים כלפי מורים. המורים חשופים יותר ויותר בעת האחרונה לאלימות המרעילה את תלמידי ישראל. אני קורא למערכת המשפט להחמיר שבעתיים בכל הקשור לאלימות נגד אנשי חינוך, ועל משרד החינוך לפעול לפתרון מהיר של בעיית האלימות בבתי הספר".