"לפני 70 שנה ניערנו מעלינו את אבק המשרפות, והקמנו את מדינת ישראל שכולנו כל-כך גאים בה. אתם - הניצולים והניצולות, השורדים והשורדות, משמשים עדות חיה לעוצמות שטמונות בעם היהודי", כך אמרה היום (ראשון) שרה נתניהו במהלך טקס חנוכת מוזיאון לזכר השואה שנערך בחיפה.


עוד הוסיפה נתניהו: "יצאתם מן התופת הנאצית מלאי כאבים וצלקות, אבל לא נכנעתם לייאוש. עזרתם לבנות את המדינה, להגן עליה, לפתח אותה. הקמתם משפחות וגידלתם ילדים, נכדים ונינים לתפארת. יש לנו הכרת תודה עצומה כלפיכם". את הדברים אמרה נתניהו זמן קצר אחרי פרסום ההקלטה שבה נשמעה צועקת על יועץ שלה. נתניהו לא התייחסה כלל לסערה.


 

במהלך הטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי, בו השתתפו ניצולי שואה, שגרירים רבים, ונציגי עמותות שונות בחיפה המשיכה אשת ראש הממשלה ואמרה: "ביום המיוחד הזה, יום השואה הבינלאומי,  אני רוצה להדגיש שלוש חובות שיש לנו: החובה למנוע שואה נוספת, החובה לזכור את הנספים בשואה והחובה לדאוג לרווחתם של ניצולי ושורדי השואה". היא הדגישה כי "החובה המוסרית שלנו היא לזכור ולא לשכוח; את הקורבנות והסבל, את גבורת הרוח בגטאות ובמחנות בתנאים קשים מנשוא".
שרה נתניהו. צלם: עמוס בן גרשום. לע"מ
שרה נתניהו. צלם: עמוס בן גרשום. לע"מ
שיאו של הטקס, הגיע עם חניכת המוזיאון אשר ברשותו פריטים ייחודיים מהתקופה הנוראית. חלק מהממצאים אשר יוצגו במוזיאון טרם נחשפו, והיו בבעלותם של ניצולי שואה ובעלי ערך היסטורי חשוב במיוחד. הם  נמסרו ויוצגו כדי לשמור על ערכם ההיסטורי ויקר הערך. שלום שטמברג, ניצול שואה בן 93, אמר בהתרגשות כי "אין מוזיאונים כאלה בעולם שבהם הניצולים עצמם מתארים את הגיהינום שעברו".
מנכ"ל ומייסד העמותה שמעון סבג אמר בטקס כי מנכ"ל ומייסד העמותה שמעון סבג אמר בטקס כי "יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה 2018 הוא יום לא רגיל. ביום רגיל לא יוצא לנו לחשוב ולהבין שכל דקה שאנחנו על האדמה הזו במדינת ישראל, היא כמעט נס. כמעט נס, כי יש לנו נטייה לשכוח את האסון הקשה ביותר שידעה האנושות והעם היהודי". סבג ציין בעניין הזה את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאירח אותו ואת ניצולי השואה בלשכתו "השואה התרחשה כיוון שלעם היהודי לא הייתה מדינה, היום כאשר יש לנו מדינה עם צבא חזק אנו יכולים להתמודד עם כל אלה שרוצים גם היום להשמיד אותנו" .

סבג וניצולי השואה לא הסתירו את התרגשותם מהרגע בו נפתח המוזיאון. הגברת שרה נתניהו הסירה את הלוט וגזרה את הסרט שחנך באופן רשמי את המוזיאון. לאחר מכן סיירה הגברת נתניהו יחד עם ניצולי שואה במוזיאון, והביעה הערכה רבה ליוזמי הרעיון ולהשקעה העצומה. במהלך ביקורה במוזיאון נראתה הגברת נתניהו מאד נרגשת במיוחד כשדיברה עם ניצול השואה שלום שטמברג. בתום הסיור, המתינו לה רבים מחוץ למוזיאון וקראו לעברה קריאות עידוד.

בנוסף לכך, במהלך הטקס הוענק מגן הצדק החברתי לעיתונאי אחיה ראב"ד, שאמר בטקס : "מעל במה זו, אני רוצה לומר כי העובדה שכל כך הרבה שורדי שואה נזקקים בכלל לסיוע של עמותות היא תעודת עניות למדינת ישראל. אני מפציר בכם, נבחרי הציבור שיושבים כאן, ואלה שלא הגיעו: בידיכם הדבר. זה הזמן לעשות!".