ניצב משה (צ'יקו) אדרי מפקד מחוז תל אביב הפורש, שיסיים את תפקידו בחמישי הקרוב, התבטא בימים האחרונים במסגרת שיחה עם שוטרי המחוז כי פעולות לגירוש המסתננים יכול להוביל לאירוע אלים שהמשטרה לא מסוגלת להתמודד איתו. באותה שיחה שנחשפה הערב (שני) בחדשות עשר נשמע הניצב כשהוא מפרט את חששותיו. "התרחיש שאותי הכי מדאיג זה אירועי סד"צ (הפרת סדר ציבורי) גדולים", אמר אדרי לפקודיו.



מפקד מחוז תל אביב היוצא הזהיר אף סיטואציה מביכה. "אנחנו בלי שום יתרון עליהם ולכן מדרג הכלים המשטרתיים חייב להיות זמין לתחנה, קרי – מהר מאוד צריך לעבור לרימוני הלם, מכוניות התזה והפעלת כוח", הוא הסביר. כדי להמחיש את חששו אדרי שחזר בפני הנוכחים אירוע אחר שהתרחש, בו נאלצו השוטרים להשתמש בכוח מול המסתננים. "הם כמעט שחטו אותנו. הם לוקחים אבנים, סלעים, מקלות, קרשים ונופלים עליך, כשהדבר היחיד שנשאר זה להפעיל ירי חי", סיפר אדרי.



ההתבטאות האמורה של מפקד מחוז תל אביב התרחשה כאמור לאחרונה כחודשים קודם הגירוש המתוכנן של מבקשי המקלט בהתאם להחלטת בית המשפט ולטעמו המשטרה חייבת להיערך בהתאם. ממשטרת ישראל נמסר: "ההקלטה ששודרה אינה משקפת את השיחה המלאה אלא מהווה חלק משיחה שהתקיימה במסגרת סבב תחנות שקיים מפקד המחוז היוצא. כחלק מאותה שיחה, התייחס מפקד המחוז לחוק המסתננים והנחה את התחנה להיערך למגוון תרחישים אפשריים בהיבטי פשיעה והפרות סדר, מן הקל אל הכבד. בין היתר, הנחה להיערך לתרחיש של הפרות סדר חמורות, עם כל הכלים והאמצעים המשטרתיים, זאת לנוכח ניסיונו המבצעי העשיר ומתוך חובת משטרת ישראל למוכנות מבצעית תמידית ולהגנה על שלום הציבור".