מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, זימן אליו היום (שלישי) את מפקד יחידה להב 433, ניצב רוני ריטמן, והודיע לו כי הוא נוזף בו, זאת במסגרת הפרשה בה נטען כי הטריד מינית קצינה ושנחקרה במחלקה לחקירות שוטרים. מפכ"ל המשטרה הבהיר לניצב כי למרות הנזיפה, יש לו סימפתיה אליו, וכי ההחלטה לנזוף בו - נכפתה עליו. אם זאת, אלשיך לא השעה את ריטמן. 



לפני פחות משבוע, לאחר שיחות עם מפכ"ל המשטרה, בהן הובהר לו כי מכוח החלטת בג"ץ הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו, הוציא ניצב ריטמן הודעה לפיה הוא מבקש לסיים את תפקידו כמפקד להב 433 בתום שלוש שנים וחצי, וכי הוא רואה עצמו מתאים למילוי תפקיד אחר שהמפכ"ל ימצא עבורו. ניצב ריטמן הודה למפכ"ל על האמון שנתן בו, וביקש לאפשר לו לערוך חפיפה עם מחליפו, שייקבע בסבב המינויים הבא של המשטרה.



בעקבות המכתב, ולאחר שקיבל את בקשתו, העבירה הפרקליטות בקשה בשם המפכ"ל והמשטרה, לפיה החלטת בג"ץ מולאה בכל הקשור להתנהלות מול ניצב ריטמן, שיסיים את תפקידו בלהב 433, לא יאוחר מה-1 באפריל.



במקביל הודיעה הפרקליטות שההליך המנהלי שבו ינקוט המפכ"ל יתקיים תוך שבוע מיום קבלת מכתבו של ריטמן. הערב, כאמור, זימן אליו אלשיך את ריטמן והודיע לו כי הוא ממלא אחר הוראות בג"ץ וכי הוא נוזף בו.



בין לבין שיגר ריטמן, באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין ירון לונדון ואייל כהן, מכתב אל ראש היחידה לבירורי תלונות נחקרים, ובו מתח ביקורת על התנהלות בכירי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחקירה שנוהלה נגדו בעקבות תלונת הקצינה צ', להטרדה מינית מצידו. במכתב טוען ניצב ריטמן כי מח"ש וקצינים בכירים במשטרה יצרו קנוניה כדי לפגוע בו ובראש אגף חקירות ומודיעין (אח"ם) במשטרה ניצב מני יצחקי. במח"ש הכחישו את הטענות והוסיפו כי מדובר בטענות קונספירטיביות שהעלה ניצב ריטמן. 



עו"ד חי בר אל, פרקליטה של צ', הקצינה שטוענת כי הוטרדה מינית ע"י ניצב ריטמן, אמר בעקבות הנזיפה, כי "המפכ"ל הוכיח בנזיפה המאולצת והמלטפת שלא יכול היה להתאפק בעניינו של רוני ריטמן, שכן דעתו היתה סגורה ונעולה מראש. הוא לא הפנים את פסק הדין של בג"ץ וכנראה שלא יהיה מנוס מלפנות שוב לבג"ץ, כדי שהפעם יהיה פחות מנומס ויבהיר למפכ"ל אילו נורמות מקובלות ואילו אינן מקובלות במשטרת ישראל. שכן הנימוס שהפגין כלפיו בפסק הדין, הובן על ידו כהיתר להמשיך ולבזות קורבנות עבירות מין, את משטרת ישראל, את בג"ץ ואת שלטון החוק".