במהלך פגישה שנערכה בין ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקאי למזרח התיכון, ובין מספר שגרירי האיחוד האירופי, המשיך גרינבלט בגישה האוהדת לישראל אותה מתווה הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. בפגישה הראשונה בין הצדדים, בחר השליח האמריקאי בתחילה לגעת בנושא רגיש במיוחד עבור האירופים - ההתנחלויות.



על אף הקריאה לחרם על מוצרי ההתנחלויות מצד חלק ממדינות אירופה, ניסיונות חקיקה שונים נגד מוצרים מעבר לקו הירוק, ואף התבטאויות ברורות נגד המשך הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון, הבהיר גרינבלט שההתנחלויות הן לא המכשול במו"מ המדיני וכי הגישה הישראלית נבונה ומבוקרת, בכל הקשור לבנייה נוספת מעבר לקו הירוק.



ג'ייסון גרינבלט. צלם: טוויטר
ג'ייסון גרינבלט. צלם: טוויטר


 
בהמשך נגע גרינבלט בהכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל. כזכור, ההכרה גרמה לגל של הפגנות והתנגדויות מצד הפלסטינים והעולם הערבי בכלל, אך בנוסף, מדינות אירופיות מסוימות יצאו נגד ההצהרה של הנשיא מוושינגטון.

מצד אחד, טען הנציג האמריקאי כי הצהרת טראמפ בנושא משקפת את המדיניות האמריקאית, אך מצד שני, אמר כי "נושא גבולות העיר ירושלים וכן מעמדה הסופי מול שני העמים, יקבעו רק בשולחן המשא ומתן, בשיח בין שני הצדדים".

"הסכם שלום יכול להיחתם רק מתוך משא ומתן ישיר בין הצדדים, לא כשמתחמקים משולחן המשא מתן. הסכם של כבוד ואחווה אפשרי רק מתוך הידברות ושיח", אמר גרינבלט, והמשיך בגישתו של טראמפ, כשהוא עוקץ את הפלסטינים. לסיכום, בחר לסיים באופטימיות כשאמר כי "לעתים תהליך השלום נראה רחוק וכזה השוקע, אך לאחר נסיעות נרחבות באזור והכרות עם הגורמים, אני באמת מאמין שאפשר להגיע כאן להסכם שלום".