מקרה חריג באנטיגואהאילה חסון שוחחה הבוקר (חמישי) בתוכניתה ב-103FM עם אמו, אילנה, וחברו של איליה רומנוב פז, אשר התעמת עם ארבעה מקומיים באיים הקריביים, ופצע אחד מהם, לאחר שהותקף על ידם, והואשם בניסיון לרצח. לדבריה, "זה היה יכול לקרות לכל אדם נורמטיבי, הוא היה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון".



פז רומנוב, חברו של איליה, אמר: "אני מכיר את איליה כאדם מאוד נעים ואיכותי שאינו אוהב מלחמות. מדובר באדם שאוהב את הים ומרבה לשוט בספינתו כשהוא סובל מנכות של 70% באחת מידיו. במהלך חזרתו מבילוי בקריביים הוא הלך ברחוב עם כוס יין עד שהגיע רכב עם בני המקום והתפתחה קטטה. הכוס של איליה נשברה וכנראה פצעה את אחד המעורבים".



"כעת", לדבריו, "הוא נעצר ומואשם בתקיפה ובניסיון לרצח. אני לא מבין איך אפשר להאשים אדם במעשה מתוכנן מראש כשהרכב עבר במקרה ברחוב בו הוא עבר. זה היה יכול לקרות לכל אדם נורמטיבי".



 


אמו של איליה הוסיפה: "אני מודאגת. דיברתי עמו בטלפון והוא ניסה לחזק אותי. מדובר בילד טוב ולא באדם אלים, הוא נפל קורבן בכל הפרשה הזו. אין לו שום רקע או עבר פלילי. הוא ילד רגוע שמרבה לחייך ומדבר לאנשים בכבוד, אדם נורמטיבי לחלוטין".

"אני מבקשת מהממשלה שתעזור לנו", המשיכה אמו, שהסבירה: "פניתי אליהם אך לא ראיתי עד כה תוצאות, הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון וזה הכל. צריך להיות אדם לא נורמלי בכדי להחליט להתגרות בכמה בני המקום כשאתה אדם בודד הסובל מנכות. איליה הוא אדם פיקח שאוהב להיות בשליטה ולכן אינו מרבה לשתות מעבר ליכולותיו ולכן אין אפשרות שהוא היה שיכור".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן