יממה אחרי פרסום תחקיר אודות מערכות יחסים אסורות שניהל לכאורה עם תלמידות בעבר, האמן והמורה בועז ארד נמצא הבוקר (שישי) כשהוא ללא רוח חיים בחצר ביתו בתל אביב, לאחר ששם קץ לחייו. מנכ"ל ועורך אתר 'מאקו', אורי רוזן, שפרסם אתמול את התחקיר, כתב לאחר ההתאבדות הטראגית טור באתר תחת הכותרת "למה פרסמנו את התחקיר".



"התאבדותו של בועז ארד היא טרגדיה. אך ההחלטה לפרסם את הכתבה על היחסים האסורים בין מורים ותלמידים בתיכון תלמה ילין, ובתוכה גם את העדויות על יחסיו עם תלמידותיו הקטינות - הייתה ההחלטה הנכונה. בדקנו את העדויות והצלבנו אותן עם אנשים רבים נוספים שלמדו ולימדו בתלמה ילין בשנים הרלוונטיות", כתב.



"כאשר פנינו לארד וביקשנו את תגובתו הוא לא הכחיש את קיומן של מערכות היחסים עם התלמידות, אך טען כי הן היו רומנטיות והפכו למיניות לאחר שסיימו להיות תלמידות. העדויות שבידינו סותרות את דבריו ועולה מהן כי הוא קיים יחסי מין עם תלמידותיו בעודן קטינות ובזמן שלמדו בבית הספר", הוסיף.



"יום לפני פרסום הכתבה איים ארד כי ישים קץ לחייו אם הכתבה תפורסם. פנינו מיד למשטרה והתרענו בפניהם על דבריו. המשטרה הגיעה לביתו, בדקה את מצבו והגיעה למסקנה שלא קיים חשש לחייו", חשף.



"זוכרים שבצד השני יש אנשים שעלולים להיפגע"




"עוד לפני השיחה עם ארד, וביתר שאת אחריה ועד להחלטה הסופית לפרסם את הכתבה, חזרנו ובדקנו את עצמנו שוב ושוב. בדקנו את העובדות ואת הניסוחים. רצינו לוודא שכל הפרטים שאנחנו מביאים מדויקים ושיש בהם עניין לציבור, בין היתר משום שארד המשיך עד מותו לשמש באופן פעיל כמורה במוסדות חינוכיים. פרטים רבים נוספים השארנו מחוץ לכתבה".



"כעיתונאים, תפקידנו מחייב אותנו לעתים לפרסם עובדות לא נעימות על מוסדות ואנשים. איננו עושים זאת בשמחה. אנחנו מתייחסים לאחריות המוטלת על כתפינו במלוא הרצינות, זוכרים שבצד השני של העבודה העיתונאית נמצאים בני אדם שעלולים להיפגע, ושגם אם הדברים המיוחסים להם הם חמורים, ראויים להקשבה וליחס הוגן. אנו משתתפים בצערה של משפחת ארד בשעה קשה זו. הוא היה אמן גדול ומורה שחינך דורות רבים של אמנים. אך הטרגדיה האנושית לא משנה את העובדות שחשפנו אתמול על הפרקים האפלים בחייו", חתם.



בתחקיר שנחשף אתמול נטען כי ארד ניהל מספר מערכות יחסים אסורות עם תלמידות שלו לשעבר בבית הספר 'תלמה ילין'. "הגעתי לבית שלו והוא ביקש לצייר אותי. הסכמתי מיד. אחרי זמן מה אמרתי לו שאני רוצה שיצייר אותי בעירום, והוא הסכים אבל לא היה מסוגל לצייר. הוא אמר לי שהוא לא יכול, לא עומד בזה, ניגש אליי והתחלנו להתנשק. שכבנו. הוא היה הראשון שלי", סיפרה בתחקיר ג', תלמידה לשעבר של המורה המוערך והכריזמטי.



"בועז נהג להזמין אליו תלמידים הביתה. זה היה דבר ידוע, היינו באים אליו, מדברים על אמנות, דברים ברומו של עולם. גם אני הייתי מגיעה", סיפרה. "בגיל 15 הפך הקשר בינינו לחברי וקרוב. הייתי נוהגת לבוא לביתו לבד או עם חברה. אני חושבת שהתאהבתי בו מהרגע הראשון, והוא מעל 20 שנה גדול ממני. נדהמתי מהמורה שבו, כולנו הערצנו אותו. עד היום יש המון תלמידים שחשים כך כלפיו. בגיל 16 הפך הקשר שלנו למיני ורומנטי".