במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס למשבר ההומניטרי ברצועת עזה, כאשר אמר לשרים: "עלינו לעשות מאמץ משמעותי למנוע קריסה הומניטרית ברצועת עזה". כאמור, המצב ההומניטרי ברצועת עזה הולך ומתדרדר. בחודשים האחרונים, הולכת וגדלה המצוקה עקב מחסור במוצרי מזון בסייסים, מים, תרופות וכן החשמל שצורכים תושבי הרצועה נע בין 6-4 שעות ביום.



האזהרה של איזנקוט מצטרפת להערכת מצב חמורה במיוחד שהוגשה לראש הממשלה נתניהו על ידי גורם ביטחוני בכיר. לפי הערכת המצב תאלץ ישראל להזרים על חשבונה סיוע בדמות מזון ותרופות ישירות לתוך רצועת עזה אם לא יגויסו כספים מחו"ל.



על פי דיווחים שונים, שרים בקבינט מחו על כך שלא התקיים דיון בנושא מאז ההתרעה הקודמת של צה"ל בסוף דצמבר אז ניתן למועצה לביטחון לאומי שלושה שבועות להציג דוח לפתרון אזרחי, וזה טרם הוגש לשרים וטרם התקיים דיון.


איזנקוט הזהיר כי המצב הקשה עלול להוביל להתכתשות צבאית ולחימה בין הצדדים במהלך 2018. בהמשך דבריו, עשה הרמטכ"ל הפרדה בין הצורך לסייע הומניטרית, ובין שיקום הרצועה. בעניין שיקום הרצועה טען איזנקוט כי ישראל לא תיתן את ידה בנושא זה, עד אשר ייפתרו סוגיית החזרת גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו, הישאם שעבאן א-סייד וג'ומעה אבראהים אבו ענימה.

הרמטכ"ל התייחס גם לגזרות האחרות כאשר הרגיע את הרוחות ואמר "אנחנו מכירים את ההתפתחויות ואת התהליכים השונים, בזירה הזאת לא הולכת להיות מלחמה בזמן הקרוב". איזנקוט התייחס בדבריו, למתיחות העולה בגבול הצפון. הטילים אשר נוחתים בשטח ישראל כתוצאה מהלחימה בגבול הסורי, וכן תנועות צבאיות של ארגון חיזבאללה.

ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת חוץ וביטחון, אמר: "המחדל המדיני מקרב אותנו למלחמה בעזה. צמרת צה"ל אומרת זאת בגלוי כבר זמן רב. שרים בקבינט מזהירים. השורה התחתונה ברורה: הקריסה ההומניטרית ברצועת עזה כבר כאן, והיא מקרבת אותנו מאוד למלחמה. וראש הממשלה, למרות כל האזהרות, נמנע ממעשה מתבקש שירחיק את הסכנה".