איש העסקים משה יוסף, מי שמכונה "הבנקאי" של חבר הכנסת דוד ביטן, עומת במהלך חקירתו ביחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון, עם שני קבלנים שעוכבו הבוקר לחקירה - בני סולימאני וקבלן נוסף - הבעלים של המרכז המסחרי ראשון סנטר - ששוחרר לאחר מספר שעות לביתו. הקבלן דחה במהלך העימות את טענותיו של יוסף לפיהן התחייב לתת שתי דירות בפרויקט שלו - אחת לו ואחת לביטן - בתמורה לקידום הפרויקט. 

על פי חשדה של המשטרה, אותו קבלן יזם שינוי ייעוד של המרכז המסחרי ראשון סנטר, כך שיהפוך למתחם בו תותר בניית מגורים. על פי התוכנית האמורה, ביקש הקבלן לבנות מעל המרכז המסחרי מגדל מגורים בן 27 קומות שיכיל 140 יחידות דיור תוך התחייבות שמחציתן יועמדו להשכרה כחלק מפתרון מגורים לזוגות צעירים. 

"דירות תמורת קידום הפרויקט"

אלא שהתוכנית נתקלה בהתנגדויות, הן מצד העירייה והן מצד נתיבי תחבורה עירוניים שאחראית על כל בניית פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. בחודש מרץ האחרון דחתה הוועדה המחוזית את בקשתו של אותו קבלן לאשר את התוכנית המוצעת. עוד קודם לכן, כך טוענים במשטרה, נוצר קשר בין יוסף לקבלן ועל פי הסכם שנחתם ביניהם התחייב יוסף לסייע בקידומו של הפרויקט האמור והקבלן מצידו התחייב בתמורה להעמיד לרשותו שתי דירות מתוך אותו פרויקט. 
משה יוסף הטיח בקבלן כי ידע על כך שמדובר בשוחד שאמור היה להגיע לידיו ולידי חבר הכנסת ביטן וזאת כדי לשנות את עמדתו של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, והתייחסותו לאותו פרויקט. הקבלן מנגד, הגיב בזעם, וטען כי מדובר בהסכם מסחרי נדל"ני ללא שום קשר לשוחד וכי לא ידע כלל על מעורבותו של חבר הכנסת ביטן בנושא. 

הקבלן טען עוד כי מדובר בעסקה כלכלית שבה בחר להיעזר בשירותיו של אדם שפועל לקידום תוכניות והציג עצמו כמי שמסוגל לקדם את הפרויקט האמור ולשנות את עמדתה של העירייה. 
עורך הדין ערן צלניקר, פרקליטו של הקבלן, מסרב להתייחס לתוכנה של החקירה, אולם אומר כי "עד אינטרסנטי לקח התנהלות עסקית שגרתית ולגיטימית והחליט להפוך אותה בכוח לפלילית. אין למרשי שום דבר להסתיר והוא מסר גרסה מפורטת וענה לכל שאלות החוקרים. לא בכדי הוא היחיד ששוחרר לביתו מיד עם תום החקירה.

עוד קודם לכן היום, חלה התפתחות נוספת בפרשה, כשהמשטרה עיכבה לחקירה באזהרה ארבעה מעורבים, בהם ממלא ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, פעילת הליכוד, מירב שמולי, המקורבת לחבר הכנסת ביטן ושני הקבלנים, בחשד למעורבות, לכאורה, בעבירות מתחום טוהר המידות, שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה, זאת במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. 



מעצרם של גלעדי ושמולי הוארך בחמישה ימים עד ליום חמישי הקרוב. פעילת הליכוד, שלה היה ביטן כמנטור במשך זמן רב, חשודה בתיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף לכך, ביקשה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את אחד הקבלנים שנעצר עמם, והקבלן השני שעוכב עמם שוחרר לאחר חקירתו.