פרופ' צבי ארד ז"ל, מתמטיקאי בעל שם עולמי, נשיא אוניברסיטת בר אילן לשעבר ומייסד ונשיא מכללת נתניה עד לאחרונה, הובא אתמול למנוחות והוא בן 76.


ארד מילא תפקיד מרכזי בפיתוחה של אוניברסיטת בר אילן ובפיתוח המכללות האזוריות הקשורות בה בצפת, באשקלון ובעמק הירדן. בשנת 1993 ייסד והקים, יחד עם עמיתיו פרופ' דויטש ופרופ' פינצו'ק, את מכללת נתניה שבה כיהן כנשיא עד לאחרונה. ארד כיהן בתפקידים אקדמיים בכירים בתחום המתמטיקה,


השתתף בכתיבת ספרי יסוד לענפים חדשים בתחום וייסד מכוני מחקר יוקרתיים ובעלי שם בינלאומי.



ביוזמתו של ארד נחתמו עשרות הסכמים לשיתוף פעולה מדעי עם מוסדות מחקר ברחבי העולם, כולל הסכמים עם האקדמיה של בריה"מ. ארד נמנה עם המשלחת הראשונה של ישראל לבריה"מ בראשות עזר ויצמן. נשיא בריה"מ דאז, מיכאיל גורבצ'וב, ציין בנאום רשמי את תרומתו הרבה של ארד לפיתוח הקשרים המדעיים בין ישראל ובריה"מ.



בשנת 2004 הקים ארד את המרכז הישראלי לקידום מדעי המתמטיקה הפועל ליד אוניברסיטת בר אילן. ארד ייסד עם עמיתיו את העיתון המתמטי הישראלי: "Israel Mathematics "Conference Proceedings המודפס ומופץ ברחבי העולם. לפני כ־35 שנה הקים יחד עם פרופ' פינצ'וק את התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של בר אילן הפועלת ב־30 מוקדים בארץ ומאפשרת לבוגרים להגיע לתואר ראשון במדעים עוד לפני גיוסם.



נשיא המכללה האקדמית בנתניה, פרופ' יעקב הרט, אמר על ארד: "צבי היה אדם מיוחד, מדען דגול שהשתייך לדור הנפילים. אוהב אנשים, אהב את משפחתו, ידיד אמיתי. הקים מכללה לתפארת ואנו מבטיחים להמשיך את דרכו". חבריו סיפרו: "הוא שילב בדרכו יראת שמיים ומדע וקדמה, יוזמה וחריצות עם אנושיות ולב ענק. מנהל בעל שיעור קומה ומדען בקנה מידה בינלאומי".