כשתלמיד נפגע במהלך שהותו בבית הספר, ביטוח התלמידים שעושים כל מוסדות החינוך מפצה אותו על הפגיעה. אבל מה עושים, כשתלמיד נפצע פעמיים ובשני המקרים לא יודעים מי חברת הביטוח שביטחה את התלמידים? התשובה: תובעים את בתי הספר ואת המועצה האחראית עליהם. זה מה שקרה לתלמיד מאחד הכפרים באזור הצפון, אשר נפגע בשתי תאונות, אבל לא הצליח עד היום לקבל תשובה: מי חברת הביטוח שביטחה את בתי הספר שבו למד. באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה הוגשה תביעה לבית משפט השלום בחיפה נגד שני בתי הספר והמועצה המקומית האחראית עליהם.
 
בתביעה נטען כי התאונה הראשונה קרתה כשהתלמיד היה בן 12 ולמד בבית הספר היסודי. אז נפל מגובה, נחבל ופונה לבית חולים, נותח ורגלו גובסה. מאז התאונה הוא סובל מהגבלה ניכרת בתנועות הקרסול, מתקשה בהליכה ובעמידה ממושכת, בעליה ובירידה במדרגות, בביצוע פעולות יומיומיות המצריכות מאמץ פיזי ולו מינימאלי ובתפקוד היומי. כמו כן נותרו לו צלקות ברגל. מומחה לכירורגיה אורתופדית וכירורגיית כף הרגל, קבע כי לתלמיד נותרה נכות אורתופדית לצמיתות בשיעור 19% .
 
אולם בכך לא הסתיימו צרותיו של התלמיד. בהיותו בתיכון בגיל 14, הוא נפגע בתאונה שנייה הפעם בעינו. הוא פונה לבית חולים כשהוא סובל מהגבלה בתנועות העין ולאחר סדרה של בדיקות, שוחרר והועבר להמשך טיפול מידי במרכז  הרפואי העמק בעפולה, שם אובחן כסובל מדימום אחרי גלגל העין, מנפיחות ומהגבלת בתנועות עין ימין. "מאז התאונה השנייה ובעקבותיה, התובע סובל מהחלשות ראיה, מפזילה ומהגבלה ניכרת בתנועת עין ימין", נכתב בתביעה.

עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: משרד אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: משרד אבו ורדה

 

עו"ד סאמי אבו ורדה טוען בתביעה כי "בניגוד לכל חובה מוסרית, חינוכית ומנהלית, ולמרות אין ספור פניות" בתי הספר והמועצה המקומית "לא מסרו לו את פרטי חברת הביטוח שבטחה אותו". כאשר עורך הדין פנה לחברת הביטוח "כלל" אשר זכתה במכרז לביטוח תאונות אישיות תלמידים התקבלה תשובת כלל שבתי הספר שבו למד "לא התקשרו עמה בכל פוליסה רלוונטית והתובע לא היה מבוטח אצלה". 
 
"כאשר מדובר ברשות מקומית, אשר אמורה לדאוג לרווחת תושביה ולמצער לקיים את הוראות המנהל התקין, וכאשר מדובר במוסדות חינוך אשר הגינות אמורה להיות נר לרגלי הנהלתם, אין אלא לתהות ולהתפלא על התנהלותם", נאמר בתביעה שהשאירה לבית המשפט את ההחלטה על גובה הפיצוי שיקבל התלמיד.