גל החשיפות לגבי התנהלות המורים בבית הספר לאמנויות תלמה ילין, ששיאו היה התחקיר אודות האמן בועז ארד שהתאבד, גורם לסערה בין כותלי בית הספר. המנהל, משה פילוסוף, התייחס הבוקר בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM לפרשות השונות וכן לתלונות החדשות נגד מורים המלמדים כיום בבית הספר. 





"בימים סוערים אלו כאנשי חינוך עלינו בראש ובראשונה להגן על התלמידים שלנו וליצור עבורם מרחב בטוח", אמר פילוסוף. "התלונות החדשות שצצות הגיעו אליי השבוע מצד שלישי נגד מורים שמלמדים כיום בבית הספר. אני בודק את הדברים וחשוב לי לפעול בנושא במהרה וביעילות. לעת עתה העברתי את התלונות למשרד החינוך, אנחנו נמשיך לאסוף את הנתונים ולבדוק אותם בצורה אחראית וזהירה".



על האווירה והגבולות בבית הספר סיפר המנהל: "בשנים בהם אני מלמד אנחנו פועלים למנוע מקרים שכאלה. אנחנו יוזמים סדנאות ושיח עם התלמידים על מנת לשמור על הכללים ולאתר מקרים כשהם בראשית דרכם. אני קורא לתלמידים לשתף אותנו בכל סיפור של הטרדה בייחוד בימים אלו. אנחנו נעבור את המשבר הזה ביחד. לצד כל המקרים הקשים שנחשפו אני מאמין שנצליח לצאת לדרך חדשה".



"באופן אישי לא אלך להלוויה של בועז ארד ז"ל", ציין המנהל. "לא הכרתי את האיש מלבד שנתיים של עבודה משותפת. לבי עם משפחתו על סופו הטרגי, אך לבי גם עם המשפחות שנפגעו ממנו. אנחנו כבית הספר לא נשלח פרחים לשים על קברו, אך אני מניח שחבריו מבית הספר כן יעשו זאת. אינני איש תקשורת אלא איש חינוך, ככזה אני חושב שפרסום הכתבה הוא חשוב על מנת שמקרים שכאלה לא יקרו עוד בשום מוסד אחר. הכתבות עצמן הן חשובות והתקשורת צריכה לעשות את השיקולים שלה בנוגע לפרסום השמות בכתבות".



"לאחר פרסום הכתבה הראשונה", הוסיף: "כינסתי את כל המורים ושיתפתי במידע שהתקבל. כיום יש לנו המון ישיבות בנושא על מנת שניצור מרחב בטוח עבור התלמידים בבית הספר במיוחד בתקופה זו. מדובר בסערה גדולה ויש לשמור על התלמידים מכל משמר".



עריכה: איתמר זיגלמן