בעקבות העדויות החדשות כנגד מורים המלמדים בבית הספר תלמה ילין, התייחס מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, למשבר שעובר בית הספר בימים אלו ועל העניין של בועז ארד, ששם קץ לחייו. המנכ"ל סיפר כי משרדו עוקב אחרי האירועים מקרוב והוסיף: "היום נפגשה ועדה עם אנשי מקצוע ואנשי בית הספר על מנת לבדוק את התלונות. משרד החינוך מתייצב לצד בית הספר על מנת שיוכל לסייע להורים, למורים ולתלמידים לייצב את המשבר הגדול בו הם עומדים כיום. בנסיבות הללו העבר והווה מתערבבים ואנחנו צריכים לבדוק אילו הדברים שקרו בעבר עדיין נשמרו כנורמה. המשטרה בודקת את הנושא ויש לה מפת דרכים וסרגל שמכוון אותה לכל הכיוונים". 

כשנשאל אם ישנם בתי ספר נוספים בהם התרחשו הטרדות מיניות סיפר: "אנחנו חיים בתקופה בה דברים עולים וצפים ימי העבר. כל מה שיעלה נצטרך לבדוק על מנת שנוכל לשדר מסר ברור ולקבוע מה מותר ומה אסור. אנחנו יודעים שישנם מורים שמבצעים ביקורי בית, נשארים אחר הצהריים ומנסים להורות דרך עבור אותם התלמידים על מנת להתייצב לצידם ולתמוך. הגבולות צריכים להיות ברורים ללא טשטוש. המורים בתלמה ילין טובים, אם לא הכי טובים בארץ ולא סתם שמו של בית הספר הולך לפניו, מדובר בבית הספר עם צוות מוסרי שמחויב לתלמידים שלו. ההימצאות של האנשים האיכותיים היא זו שמאזנת מקרים שכאלה".
 
"אינני יודע אם מדובר בשמועות או דברים אמיתיים", הוסיף: "כיום יש להעביר מסר שהדברים נבדקים אך בית הספר שב לשגרה. אנחנו סומכים על בית הספר ודוחים את האמירות כי במקומות בהם מלמדים אומנות הגבולות מטשטשים באווירה ייחודית. אנחנו מתייצבים לצד בית הספר בכדי לאפשר לו להמשיך את המעשה החינוכי רב השנים שהוא ביצע היטב עד כה".

עריכה: איתמר זיגלמן