הרב איתמר בן גל, אב לארבעה בן 29 מהיישוב הר ברכה בשומרון, הוא הנרצח בפיגוע שאירע היום (שני) באריאל. ביישובו של בן גל ציינו לאחר מותו: "בית הר ברכה והישיבה המומים, אבלים וכואבים על הירצחו של ידידנו אהובנו הרב איתמר בן גל הי''ד. מחנך מסור ואב לארבעה". בשעה זו עדיין מתנהל מרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע, שנמלט ככל הנראה לאזור כיפל חארס.


בן גל, מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, לימד מזה שנים בישיבת הר ברכה. היה  נשוי כשמונה שנים. אשתו, מרים, מורה גם היא. גיסו של הנרצח, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר הפיגוע: "לפני שלושה שבועות, כשידידי רזיאל שבח נרצח, נכנסה לתוכי עצבות שלא הכרתי. היום, כשגיסי איתמר נרצח, לא נותר אצלי מקום לעוד עצבות. מלא כאן, אין לאן להיכנס. כעס. עכשיו אני אני חש כעס".



גדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שיבחו את הרוצח ואמרו כי "הפיגוע באריאל הוא מבצע הירואי ותגובה טבעית נגד פשעי ישראל". מבירור ראשוני עלה כי המחבל הגיע למקום עם שני סכינים, התנפל על בן גל שעמד בכיכר בכניסה לאריאל ופצע אותו באורח אנוש. מיד לאחר מכן הוא החל לברוח מהמקום, ותוך כדי מנוסתו זיהה אותו קצין שהגיעו למקום עם רכבו וניגח אותו עם הרכב פעמיים, לאחר שבפעם הראשונה המחבל נפגע וקם. בסופו של דבר הוא הצליח להימלט.



ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר על מותו של בן גל בישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים עכשיו במרדף אחרי הרוצח או המרצחים. במוקדם או במאוחר נמצה את הדין עמם. אלה רגעים קשים אבל העם מתלכד ברגעים האלה. אין ספק שכל העם מחבק את המשפחות".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר כי "קיבלתי בצער גדול את הידיעה על פיגוע הדקירה הנפשע שארע היום באריאל, וכולנו שולחים חיבוק של נחמה וכוחות למשפחתו של הנרצח. אני גאה בקצין צה״ל שרדף אחר המחבל ופגע בו ברכבו, וסמוך ובטוח שכוחות הביטחון ימצאו אותו ואת המסייעים לו בקרוב ויביאו אותם לדין".
 



זירת הפיגוע. צילום: אריה אלתר



כוחות צה


 
סריקות אחר המחבל. צילום: הלל מאיר, TPS


ראש המועצה האזורית שומרון סיפר בראיון לכאן ב' על היכרותו עם הרב בן גל. "רקדתי בחתונה שלו", סיפר, "התחושות מאוד מאוד קשות. הוא איש חינוך אהוב, חייכן. לימד בישיבת הר ברכה של הרב מלמד ונסע במשך שנה כל יום לישיבה בגבעת שמואל. פיגוע שני תוך פחות מחודש בשומרון באמצע היום בצומת מרכזית במדינת ישראל. מחבל רץ לכיוונו של אדם שעומד שם ודוקר אותו פעמיים. האומץ לבצע פיגועים בצומת מרכזית כזאת מחייבת את ממשלת ישראל שאני מעריך מאוד ואת העומד בראשה לנקוט בפעולה. לפגוע בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית שמממנת".

דגן המשיך והאשים כי "מדובר בצומת מרכזית על כביש חוצה שומרון, כביש 5 שגם מהאוטובוס שלידו התרחש הפיגוע יורדים מאות שב"חים ביחד עם פועלים שאינם שב"חים. כל זה בגלל הצעקות על מדיניות האפרטהייד. הוא הגיע כי לא היה מחסום והוא ברח כי לא היה מחסום. אנחנו מחזקים את ידי הצבא אבל הוא לא מקבל את הכלים כדי להילחם בטרור".

דגן הוסיף כי התגובה הנדרשת לפיגוע היא ש"המחבל רצה להבריח מכאן את היהודים והממשלה צריכה לתת חיזוק להתיישבות היהודית כאן. עדיין כואב כאן לכולם אבל מה שהממשלה עשתה אתמול עם חוות גלעד היא צריכה לעשות היום. אני קורא לראש הממשלה להכריז על הקמת יישוב חדש ליד הר ברכה זה מה שיירתע את חיות האדם ואת אלה ששולחים אותם. זה מה שירתיע אותם מלעשות את הדברים האלה. אני לא אמור לשבת פעם שנייה תוך חודש עם משפחה בבית החולים ולנחם אותם".

דגן גם התייחס לעובדה שהתקשורת ממהרת לפרסם לפני שבני המשפחה התעדכנו בחדשות הקשות. "בעוד אני יושב עם אחד מבני המשפחה ומחכים לרופא ולעובדת הסוציאלית הוא מקבל פוש מאחד האתרים ואומר לי 'לא יכול להיות. הוא מת, הוא מת'. בני המשפחה שמעו מהתקשורת זה לא יכול להיות הדבר הזה".