המחבל עבד אל-כרים עאדל עאסי, שדקר למוות היום (שני) את הרב איתמר בן גל מהר ברכה, היה מוכר לשירותי הרווחה בחיפה וכנער שהה בשתי מסגרות לנוער בסיכון בעיר, בפיקוח חסות הנוער של משרד הרווחה. מתוקף היות אמו ישראלית הוא החזיק בתעודת זהות ישראלית ובהגיעו לגיל 18 התקבלה במחסה לצעירים בסיכון בית השאנטי בתל אביב, בעקבות בקשה משירותי הרווחה לקלוט אותו אליהם.



הלית לוי, רכזת ראשית בבית השאנטי, סיפרה למעריב כי "לפני יותר משנה, באוגוסט 2016 הוא הגיע לשם ושהה במקום שלושה חודשים. עבד עזב את בית השאנטי מרצונו לאחר שהצוות במקום התנה את המשך שהותו שם במינון נסיעותיו לבני משפחתו בשכם ובפיקוח עליהן בשל הסיכון שנשקף לו. אחרי שעזב את בית השאנטי נראה שוב במקלט של עמותת עלם בתל אביב לתקופה קצרה ולאחר מכן, במהלך החודשים האחרונים נעלמו עקבותיו ושירותי הרווחה איבדו עמו את הקשר".



הרב איתמר בן גל. צילום: באדיבות המשפחה



בשיחה עם חדשות עשר הוסיפה לוי כי "הוא בן למשפחה חצויה. בתקופה שהוא הגיע לבית השאנטי הוא היה ללא עורף משפחתי. אני לא יודעת מתי חודש הקשר עם ההורים. לא דיברנו על פוליטיקה. רק ביקשנו ממנו להפסיק לנסוע לשכם. הוא היה נוסע על בסיס כמעט שבועי והרגשנו שזה שם אותו בעמדה סיכונית. על רקע זה הוא החליט לעזוב".



על פי דיווחים שונים, עבד אל-כרים עאדל עאסי, בן 19 מיפו מחזיק בתעודת זהות כחולה, כיוון שאמו היא ישראלית מחיפה ובמקור מנצרת ואביו הוא תושב העיר שכם ברשות הפלסטינית.