הרב איתמר בן גל, שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה באריאל בשעה שעמד סמוך לטרמפיאדה בכניסה לעיר, הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין שביישובו הר ברכה. בן גל, אב לארבעה בן 29, היה מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד מזה שנים בישיבת הר ברכה. היה נשוי כשמונה שנים לאשתו, מרים, מורה גם היא.


מאות בני אדם, ביניהם משפחתו הקרובה ואנשי היישוב בו התגורר, הגיעו ללוות את בן גל בדרכו האחרונה ובהלווייתו נכח גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "המחבל השפל שהתגנב אתמול לא הכיר את איתמר ולא ידע במי נועץ את הסכין, אבל כל מי שמכיר אותו יודע מה המחבל ראה - הוא ראה את האור", אמר יו"ר הכנסת בדברי ההספד שנשא, "אומרים שמפגע בודד רוצח סתם וזה לא סתם. הוא רצה למחוק את החיוך שלו. זה הרצון של אויבנו לגדוע אותנו מחבלי הארץ. הרוצחים של הרב שבח קיוו להרוס את ההתיישבות בחוות גלעד. הרוצח של איתמר רצה לכבות את האור כאן ובעיניו של איתמר, אבל הם לא יצליחו".

דניאל, אביו של איתמר, אמר בהספדו: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הסר דאגה מליבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו".

חברו של בן גל סיפר היום למעריב אונליין על אופיו. "זה בן אדם שרק תרם לקהילה, בנה את ארץ ישראל ושעסק בחינוך. גם בישיבה, בחינוך הילדים שלו, הוא היה אחד הראשונים שעברו לבניינים בשערי ברכה. זו משפחה של עשיה, וגם אשתו מורה. חמיו, הרב שלומי בדש, הוא אחד ממייסדי היישוב", אמר.

ההלוויה בהר ברכה. צילום: הלל מאיר/TPS



יו"ר הכנסת אדלשטיין בהלווייתו של בן גל. צילום: הלל מאיר, TPS

"אני רואה אותו מול העיניים איך הוא מתפלל בכוונה. ואני זוכר איך הוא היה שמח בכל פורים, בסעודות המשותפות. עבודת השם בשמחה - ככה הייתי מתאר אותו. הוא ואשתו התמקדו לא רק בחינוך תורני, אלא גם בתכנים כלליים ומדעיים", הוסיף.

יוני הישראלי, שהכיר גם הוא את איתמר, סיפר על המנוח: "הוא היה איש מלא שמחת חיים, רענן, בריא וחסון עם חיוך ענק על השפתיים. הוא הקדיש את חייו לחינוך והעריך את החיבור בין מדע לתורה ובין תורה לארץ ישראל. לאיש הותיר אחריו משפחה חזקה וקהילה ששומרת עליה. שום רצח שפל לא יחליש אותנו אלא רק מדרבן אותנו להמשיך בעשיית ההתיישבות. על הממשלה לייצר הרתעה שתכאיב לאויבים שלנו. על הממשלה לעודד את ההתיישבות, לפתח אותה ולחזק אותה. ברגע שמחזקים את ההתיישבות נותנים תשובה ברורה לאויבים שלנו".



עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים במאבק ארוך טווח ויש להסתכל עליו בפרופורציות הנכונות. אנחנו היהודים שבנו לארצנו וכעת עלינו לשמור עליה. עלינו להבהיר לכל מי שמנסה לקעקע את הארץ שלנו שהוא ישלם על כך מחיר. אם ינסו לפגוע בחוות גלעד אז יש להעצים אותה ולהפוך אותה לעיר. בעזרת השם גם בהר ברכה תקום עיר בישראל. זה המסר שלנו לציבור כולו ולאויבים שלנו. זו הנחמה האמיתית".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן