אחד מבכירי המשטר האיראני, אבראהים ראיסי, שנחשב ליורשו של המנהיג הנוכחי עלי חמינאי, ביקר במהלך החודש שעבר בדרום לבנון על גבול ישראל, כשהוא מלווה בלוחמי חיזבאללה. הביקור ערך מספר ימים וכלל סיור במעוזי הארגון ופגישה עם בכירי התנועה. בין היתר ראיסי נפגש עם בכירים הארגון הלבנוני בהם חסן נסראללה, וכן מנהיגים רוחניים נוספים.

הביקור המפתיע מגיע על רקע המתיחות ההולכת וגדלה בגבול הצפוני, בין ישראל חיזבאללה ואיראן. הנושא האחרון שהפר את השקט הוא הקמת מפעל טילים בלבנון במימון כספים איראניים , וכן העברת חימוש מדויק לידי הארגון הלבנוני. הברית השיעית בין שני הצדדים, מתקיימת כבר שנים ארוכות וכוללת העברת תקציבים רבים, נשק וציוד נוסף.

ראיסי מסייר בסמוך לגבול. צילום: טהרן טיימס
ראיסי מסייר בסמוך לגבול. צילום: טהרן טיימס
"שחרור ירושלים קרוב", אמר ראיסי וציין כי החשיבות של חיזבאללה בעיני איראן גבוהה מאוד. "זו תנועה אסלאמית הפועלת מעבר לנושאי צבא וביטחון, ומקדישה מכוחה כדי לתרום לבניית תרבות אסלאמית ענפה בלבנון", אמר ראיסי. 

תא"ל שמעון שפירא,, היועץ הצבאי לשעבר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לביקור של הבכיר האיראני ואמר כי "הביקור נועד כדי להבהיר לישראל כי איראן אינה נרתעת מהאיומים הישראלים האחרונים". שפירא הוסיף כי "איראן נחושה לחמש את החיזבאללה ולחזק את יכולותיו בלבנון".