שישה בני אדם, בהם ילד בן 8, נהרגו אתמול בתאונות דרכים ברחבי הארץ. באחת התאונות, בכביש 89, נהרגו שני צעירים ושניים נוספים נפצעו קשה לאחר התנגשות חזיתית בין שני כלי רכב בצומת כברי שבצפון. משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, שבתחומה ממוקם הכביש, סיפר הבוקר (רביעי) בראיון לגלי צה"ל כי הוא ועמיתיו התריעו על המצב המסוכן בו במשך שנים. "זוהי לא התאונה הראשונה על כביש הדמים הזה, הכתובת הייתה ועודנה על הקיר. כביש 89 הוא כביש אדום שגבה בשנים האחרונות שבעה הרוגים ויותר מ-300 פצועים", אמר.

דוידוביץ' סיפר כי כל הפניות לממשלה בנושא לא הועילו. "כביש ארצי צר, פקוק, ללא שול, ללא מעקות הפרדה. התרענו, פעלנו מול משרד התחבורה על סיכון חיי אדם ואי יכולת של רכבי חירום וביטחון להגיע ולפנות פצועים אל ומבית החולים", אמר. "הבטיחו לנו תקצוב אבל הוא בושש מלהגיע. המדינה הכריזה על תכנית צפון, סדרי עדיפויות לפיתוח תשתיות באזור, הוא גם לקוי והוא גם זועק לשינוי. אנחנו פונים לממשלה, מדברים עם השרים, אך תשובות אין". 

ראש מועצת מטה אשר אמר כי התשתיות בצפון לקויות ביחס לשאר חלקי הארץ. "אנחנו, קברניטי האזור, מתאגדים יחדיו כדי לשנות את סדרי העדיפויות של כל מה שקשור קודם כל לחיי אדם", אמר דוידוביץ'. "כל הנושא של עורקי תחבורה, הצפון הוא חבל הארץ היפה ביותר במדינת ישראל, יחד עם זאת אין לנו פתרונות הולמים לתחבורה. משקיעים במחלפים במרכז הארץ במיליארדים אבל אצלנו בצפון, כביש שהוא כביש דמים, אז מסבירים לנו שהתקציב יגיע. מתי? לאלוהים פתרונות".
רחל טבת ויזל, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, דיברה גם היא במשדר, ואמרה כי מאפייני התאונות הקטלניות שהתרחשו אתמול צריכות להטריד את הציבור וכי ישנה בעיה בתרבות הנהיגה בארץ. "אתמול נהרגו שישה אנשים ביום שמשי, ללא שום בעיה: לא של סופשבוע, לא של ראות, לא שום דבר, עם מאפיינים שונים של תאונות שצריכים להטריד את כולנו", אמרה."הילד שנהרג במודיעין עילית, ילד שחוצה לא במעבר חציה ללא ליווי, ילד בן 8, נהרג מרכב. הנער בן ה-15 מטובא זנגרייה שנהרג על טרקטורון נהג ללא רישיון נהיגה. ליד קריית גת האדם בן ה-65 שנהרג עוקף במקום מואר דו מסלולי מסודר עוקף בעקיפה כנראה בעייתית ומסוכנת ונכנס ברכב בנתיב הנגדי".

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוסיפה כי האזרחים חייבים לקחת אחריות על הבעיה. "מעבר לטיפול בעורקי תנועה אדומים, כמו כביש 89 יש פה עניין של תרבות של כולנו. כמובן, זה לא מוריד אחריות מהמשטרה בנושא אכיפה ולא ממשרד התחבורה בנושא תשתיות אבל בלי התגייסות אזרחית זה לא יספיק", אמרה ויזל.