המשך לחיסול החשבונות בעולם התחתון: קרוב משפתו של טל קורקוס ז"ל, עד המדינה שחוסל בפיצוץ רכב לפני שבעה חודשים, נפצע היום (רביעי) באורח בינוני לאחר שנורה בשדרות יוהנה ז'בוטינסקי בבאר שבע. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה כשהוא ירוי בפלג גופו התחתון. כוחות המשטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירת המקרה. ניסיון החיסול בוצע כ-200 מהחנות של מיכל זגורי, אשתו של ניבי זגורי, אחד העצורים בחשד לחיסול קורקוס ז"ל. 



ניסיון החיסול בבאר שבע

קרוב המשפחה, שהתראיין בעבר לתוכנית "עובדה" ובה סיפר על קשריו, ישב בבית קפה כשאלמוני הגיע למקום, ירה בו מטווח קצר, בפלג גופו התחתון. כוחות גדולים ממרחב נגב פתחו בחקירה לנסיבות האירוע ובשלב זה לא ידועה זהות היורה וכיצד נמלט מהמקום. בלשי משטרה וחוקרים אוספים מצלמות אבטחה מבתי עסק סמוכים, כדי להתחקות אחרי היורה והדרך שבה נמלט מהמקום.

זירת אירוע הירי בב"ש. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


לפני כחודשיים הותר לפרסום כי אחרי חצי שנה של חקירה, הצליחה המשטרה לפענח את רצח קורקוס ורצח אלישע סבח. מיכאל מור, ראש ארגון הפשיעה מהצפון, ויניב (ניבי) זגורי, ראש ארגון פשע מהדרום, הם שאחראים לשני מקרי הרצח. סבח נורה מטווח קצר באפריל האחרון בעת שעבד במסעדה שלו בנתניה. קורקוס נרצח ב-27 ביוני באשקלון, לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו. 

מחקירת המשטרה עולה כי זגורי ומור חברו להם יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע ולערער את אושיות החוק והשלטון במדינת ישראל, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שיצא והעיד כנגדם בעבר, לרבות הרצח של עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח, וזאת על מנת לבצר את מעמדם ולייצר מורא ופחד מהם. כזכור, גם גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, חוסלה בירידות בעת שהית ברכבה עם ילדיה בבאר שבע. 
 
טל קורקוס. צילום מסך
טל קורקוס. צילום מסך
על פי החשד הצליח זגורי ששהה בתאילנד ומאוחר יותר בסין להנחות ולהעביר פקודות ביצוע לחיילים בארגונו וכן לשתף פעולה עם מור וחברי ארגונו הן במסגרת פגישות שקיימו בסין ובתאילנד והן במסגרת מסרים שהועברו ביניהם ברשת האינטרנט.
במסגרת החקירה הצליחו החוקרים לבסס כאמור ראיות מוצקות נגד אריק איטל, החשוד המרכזי בשתי הרציחות, ואחיו של הרוצח אדם איטל. בנוסף נאספו ראיות נגד עד המדינה אלישע בן שלום, שהיה שותף בהספקת המטען, מוטי אלמקייס שהוצע לו להיות שותף ברצח והוא לא מנע אותו, מיכאל מור, שמעון שרביט שבביתו סופק המטען רב העוצמה ששימש לחיסולו של קורקוס. מי שלחץ על שלט ההפעלה היה איטל עצמו שאחראי על החלק הביצועי בפרשה.