לאור השהיית דיוני ועדת הרווחה בכנסת להכנת חוק העלאת קצבאות הנכים לקריאה שנייה ושלישית "הנכים הופכים לפנתרים" הודיעו היום (רביעי) כי הם רואים בהשהיה זו "הפרה בוטה של הבטחות הממשלה והתעללות בקבוצות הנכים שנמצאים במצב של משבר כלכלי ולא יכולים להמשיך ולהתקיים מקצבה של 2342 שקלים".



"בכל יום המצב הולך ומתדרדר עד כדי החלטות קשות אם לקנות אוכל או תרופות", אומר אייל כהן מוביל מאבק "הנכים הופכים לפנתרים", "נעננו לבקשתו של יו"ר ועדת הרווחה ח"כ אלי אלאלוף והשענו את המאבק כי חשבנו שכך נוכל לסיים בצורה הכי טובה ומהירה את המשבר, אך לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל משחקת עם ציבור גדול ומוחלש כל כך הרבה זמן".



"מיום ראשון מאבק הנכים יעלה מדרגה וחבל שהציבור הישראלי יצטרך שוב להמתין בפקקים", הוסיף כהן, "אנחנו מתכננים הפגנה גדולה במטרה לשתק את התעבורה במדינה ונחליט בקרוב על הזמן והמקום המתאימים לביצועה".



בישיבת ועדת הרווחה ביום שני האחרון גלגל יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף את ההכרעה הסופית על נוסח החוק אל נתניהו. "ראש הממשלה יכריע אם להוסיף 250 מיליון שקלים לקצבאות הנכים. שרי האוצר והרווחה הגיעו להבנות לפיהן יש לאחד את קצבת הנכות הכללית עם הקצבה הנוספת, המשולמת לנכים שנקבעה להם דרגת אי כושר השתכרות, כך שתהיה בעלת סכום אחיד של 3,300 שקלים בחודש עוד השנה. (במקום 2840 שח כמתוכנן עכשיו - י"ב) ועלות מהלך זה היא כ-250 מיליון שקלים נוספים בשנה".



לדברי אלאלוף, השרים כחלון וחיים כץ ייוועדו עם ראש הממשלה, אשר צפוי להכריע האם לתת את התוספת ונכון לעכשיו טרם נקבע דיון נוסף בהצעת החוק עד הכרעת נתניהו.