המתקפה החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, גרמה לסערה במערכת הפוליטית ותגובות חריפות של מי שרואים עצמם כמחליפיו של נתניהו בלשכת ראש הממשלה - אבי גבאי ויאיר לפיד. יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כתב: "אחרון העבריינים בישראל לא תוקף את המשטרה כמו שנתניהו תקף. מה זה נותן לנו חוץ מלפרק את המדינה?" עוד הוסיף גבאי "אני מחזק את ידי אלשיך ומשטרת ישראל. ראוי כי המפכ"ל יתייצב בשידור חי מול הציבור הישראלי ויסביר בפירוט את המלצות המשטרה בתיקי השחיתות של נתניהו"


 
יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד כתב: "המתקפה של נתניהו על המפכ״ל טרם פרסום ההמלצות, היא מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו הרם כדי לאיים על שלטון החוק ולהטיל דופי במשטרה שמגינה על כולנו".
אבי גבאי ויאיר לפיד. צילום: פלאש 90
אבי גבאי ויאיר לפיד. צילום: פלאש 90

אהוד ברק: "פניקה בבלפור. שוחד? מרמה והפרת אמונים? לפתע אין לחשוד ביטחון מוחלט, שהיועמ״ש יוכל או ירצה לחלצו. התוצאה- מתקפה היסטרית על המפכ״ל. המצוקה וההיסטריה מובילות את ביבי. כך לא ניתן לנהל מדינה. עוד מספר ימים יגיע הזמן להתפטרות או ל׳הכרזת נבצרות׳. זו גם עת מבחן למנהיגי הליכוד והקואליציה".
ח"כ אילן גילאון ממרצ כתב: "רה"מ לא יכול לכהן תחת חקירה, נתניהו מנהל את המערכות הרגישות ביותר כחצר ביזנטית. הוא איבד את הבושה ובחר לנצל את המדינה לצרכיו הפרטיים. לציבור הישראלי מגיעה הנהגה אחרת - הנהגה שמשרתת את הציבור הרחב ולא רק את מקורבי נתניהו ובני משפחתו".

 יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה: "אם אכן תמליץ המשטרה על הגשת כתב אישום, על רה״מ נתניהו להכריז על נבצרות מידית עד להכרעת היועץ המשפטי בעניינו". גלאון התייחסה לדבריו של נתניהו נגד אלשיך "ההתקפה של נתניהו על המשטרה מוכיחה שבדרך למטה נתניהו ינסה למשוך את כל המדינה איתו. השחיתות של ראש הממשלה מלכלכת את כל החיים הציבוריים בישראל".  גלאון סיכמה בצורה חריפה כשאמרה "אם נתניהו לא יכריז על נבצרות אמליץ לחברי האופוזיציה להחרים את הדיונים במליאת בכנסת וכל דיון עם ראש הממשלה ולהשתתף אך ורק בהצבעות".

ח"כ סתיו שפיר כתבה: "מדינה שבה ראש הממשלה מעלה סטטוס באמצע הלילה כדי לאיים על מפכ"ל המשטרה, נמצאת בסכנה. ככל שנתניהו יותר מפוחד מהתקדמות החקירות הוא נוקט בצעדים קיצוניים שמובילים לפירוק שלטון החוק והדמוקרטיה. אם המפכ"ל נאלץ לעלות בטלוויזיה ערב הגשת ההמלצות כדי לגייס את תמיכת הציבור, הוא יודע בפני מה כולנו עומדים: נתניהו הפסיק לדאוג לישראל, וההשלכות של מעשיו אינן מטרידות את מנוחתו".
אמש, כתב נתניהו בצורה חריפה נגד המפכ"ל בעקבות דבריו בתכנית 'עובדה', בו טען כי חוקרים פרטיים עקבו אחר אנשי משטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. "מזעזע לגלות שהמפכ״ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה״מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו. מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית", כתב ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו.

נתניהו קרא לחקור את הטענות שהשמיע המפכ"ל בראיון לאילנה דיין ואמר כי יש להסיק את המסקנות לגבי אופן ניהול החקירה נגדו. "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו? כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה", כתב.