ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התייחס היום (חמישי) בראיון לגל"צ לראיון שנתן חברו לשירות בארגון וסגן ראש השב"כ לשעבר, המפכ"ל רוני אלשיך, ואמר כי "עבודתו במשטרה אני מכיר רק מהתקשורת. אין לי שום מידע על חקירות המשטרה. רוני הוא בחור אינטליגנטי מאוד. ישר, הגון ופטריוט. כל הדברים שאפשר להגיד על הרבה ישראלים טובים שמשרתים בגופי האכיפה. הוא בחור מוכשר ושיפר את המערכת. בכל מקום כל מי שהיה לו חיכוך איתו גם שרים וקבינט הכיר בערך שלו".



"אני רוצה להגיד בגילוי לב שהמלצתי לו לא ללכת לתפקיד המפכ"ל", המשיך כהן ואמר. "חשבתי שברגע שהגיע לסגן ראש השירות ביחד עם נדב שניהם טובים ושניהם ראויים. ידעתי שהאתגר במשטרה גדול. אני לא חושב שאפילו הוא הבין את האתגר. ברגע שהוא קיבל את ההחלטה הוא ראה בזה שליחות. הפעילו עליו מסע לחצים כדי לקבל את התפקיד".





על הראיון בתכנית 'עובדה' אמר כהן כי "אני חושב שהראיון היה שקול, מתון ולא מתלהם ומטרתו הייתה להגן על משטרת ישראל ולא לנפח את רוני אלשיך ולייצר משהו עבורו. הוא נזהר בכבוד הנחקרים. לא שמעתי שמות או ביקורת על מאן דהו. אני לא יודע מה דעותיו הפוליטיות. הוא גם לא יודע מה דעותיי הפוליטיות. זה שהוא גר בהתנחלות לא אומר כלום. אנחנו לא מדברים על פוליטיקה בשירות ואני לא חושב שהוא פועל ממניעים פוליטיים".



על ההאשמות כלפי אלשיך כאילו הוא מחפש להפיל את נתניהו אמר כהן כי "אם ראש הממשלה מינה אותו לתפקיד איזה סיבה יש לו לרדוף אותו. אין לו מוטיבציה כזאת. המשטרה מקבלת הוראות מהפרקליטות לגבי החקירות. הכל מטופל באנשים מחוץ למשטרה. לא מניח שהמשטרה הייתה עושה פעולות בניגוד לדעת היועמ"ש ופרקליט המדינה. אני חושב שזה דבר חמור מאוד שיוצרים דה לגיטימציה למשטרה ולעומד בראשה. זה פגיעה גם בשלטון החוק וגם באמון הציבור. המשטרה במקרים כאלו לא מבצעת את תפקידה בחקירה גלויה או סמויה ללא אישורים ספציפיים, מדויקים ומגובלים מהיועמ"ש וצוותו ולפעמים גם פרקליט המדינה".



על הדברים שאמר אלשיך כי נשלחו אנשים לעקוב אחרי חוקרי נתניהו אמר כהן ש"צריך לדווח לפרקליטות המדינה והיועמ"ש שמשהו כזה מתרחש. המפכ"ל עצמו אמר שהחומר הועבר ועודכנו פרקליט המדינה והיועמ"ש. אם הדבר הזה באמת רציני וחמור אז צריך לחקור את זה. אולי המשטרה אוספת מידע ואנחנו לא יודעים".



פרשת פרי: "אירוע מביך, בכל מקרה אשאר חבר שלו"



כהן התייחס גם לנושא פרישתו של יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, מכהונתו כחבר כנסת במפלגת 'יש עתיד'. "יעקב פרי היה מפקד שלי הרבה מאוד שנים", אמר כהן, "תרם הרבה מאוד. עשה הרבה מאוד. יש לו הערכה רבה בשירות. אני חשוב שהאירוע האחרון הוא אירוע מביך. אני לא יודע מה הרקע שלו ואני חושב שרק הוא יכול לתת תשובות. הוא לקח החלטה לא פשוטה לקחת הפסקה מהחיים הפוליטיים וצריך לכבד אותו. אני בכל מקרה אשאר חבר שלו".



לגבי העובדה שפרי הצליח לשרת שנים בשב"כ ואף להגיע לראשות הארגון, כאשר עברו הצבאי לוט בערפל אמר כהן כי "בשום מקום לא נאמר שהוא שיקר. מאוחר יותר הוא פרסם פרטים באוטוביוגרפיה שלו. כאשר אדם מעוניין להתקבל לשירות בודקים עם הצבא, עושים תחקיר פוליגרף, יש תהליך שלם למנוע כניסת אנשים בעייתיים. יעקב פרי לא היה בעייתי".