בעוד שהמתיחות בצפון נמשכת, מתקיים ביקור היסטורי של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בשטחי הרשות הפלסטינית. זו הפעם הראשונה שראש ממשלה הודי מבקר בשטחי האוטונומיה. מודי נחת היום (שבת) ברמאללה והתקבל בחיבוק מצד המארח. ראש ממשלת הודו ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות, אבו מאזן. "הבטחתי לנשיא עבאס שהודו שומרת על התחייבותה לשמור על האינטרסים הפלסטיניים. הודו מקווה שבקרוב פלסטין תהפוך למדינה חופשית שתלך בדרך השלום", אמר ראש הממשלה ההודי והוסיף: "היחסים של הודו ופלסטין עמדו במבחן הזמן. פלסטין תמיד נמצאת גבוה בסדר העדיפויות של מדיניות החוץ שלנו".



יו"ר הרשות הודה לראש הממשלה מודי ואמר כי הודו תמיד עמדה לצידם של הפלסטינים וכי הרשות הפלסטינית בראשותו ממשיכה לומר כי היא מוכנה לנהל משא ומתן על שאיפותיה הלאומיות. מודי הגיע לרמאללה במסוק כשהוא מלווה על ידי חיל האוויר הירדני ומסוקים ישראליים. הוא ביקר גם בקברו של יאסר ערפאת בעיר, הניח בו זר והשתתף בטקס זיכרון לזכרו. "ערפאת היה אחד המנהיגים הגדולים בעולם", אמר מודי.



כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך ביקור בן שבוע ימים בהודו בחודש שעבר, והתקבל על ידי ראש הממשלה מודי בשדה התעופה. לנתניהו הצטרפה המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם לביקור רשמי של ראש ממשלה ישראלי להודו, וזאת במטרה להעמיק ולחזק את הקשרים הכלכליים וכן ליצור הזדמנויות עסקיות משותפות בין אנשי העסקים הישראלים וההודים. 


בנימין נתניהו ונרנדרה מודי בחודש שעבר. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ונרנדרה מודי בחודש שעבר. צילום: רויטרס