בצל ההסלמה בצפון ועל רקע המלצות המשטרה בתיקי החקירה 1,000 ו-2,000 והעימות הקשה בין ראש הממשלה למפכ"ל רוני אלשיך בעקבות הראיון שנתן לתוכנית "עובדה", כ-1,500 מפגינים הגיעו הערב (שבת) לכיכר הבימה בתל אביב. מולם התייצבו כמה עשרות פעילי ליכוד שהשמיעו קריאות תמיכה בנתניהו.  הפיצול נמשך בין אלדד יניב ומארגני ההפגנה בתל אביב, לבין מני נפתלי, שארגן הפגנה נפרדת בכיכר גורן בפתח תקווה.
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שנאמה בהפגנה בתל אביב, אמרה: "לא היתה שבת פשוטה, אבל גם בשבת כזו המחוייבות שלנו היא להמשיך לצאת לרחובות. אנחנו סומכים על צה"ל ואני לא קונה את טענות הקונספירציה ולא חושבת שנתניהו מבעיר את הצפון". היא קראה לנתניהו להתפטר והוסיפה: "אנחנו זקוקים למנהיגות אחראית. המנהיגות לא מקבלת החלטות על פי האינטרס הציבורי. היינו רוצים להאמין שהחלטות מתקבלות רק למען המדינה. יש אנשים במחנה שלנו שחושבים שאפשר להילחם בשחיתות בנימוס. אני לא מסכימה איתם".

שפיר בהפגנה. צילום: אבשלום ששוני
איש השב"כ לשעבר, גונן בן יצחק, שמוכר לציבור כמפעיל של מסעב חסן יוסף, בנו של ראש חמאס בגדה, מתח בדברים שנשא בהפגנה בפתח תקווה ביקורת על המפכ"ל רוני אלשיך. "אני מכיר אותך מהשירות במשך שנים ארוכות", אמר, "אתה, שמתחילת דרכך כראש חטיבת החקירות בשב"כ סומנת וכיוונת לתפקיד של ראש השב"כ, אתה ידעת שכשאתה מסמן מטרה, אתה גם כובש אותה. כשהגעת לרגע שבו ראש הממשלה הציע לך את תפקיד המפכ"ל הבנת כמו רבים אחרים שאתה בסיטואציה לפיה או שאתה מסכים ובונה סיכוי למינוי כראש השב"כ לאחר מכן, או שאתה מסרב ואז מסיים את הקריירה הביטחונית שלך. 

בן יצחק, שהודח מתפקידו בשב"כ על רקע הפרשה בה עזר לסוכנו, הוסיף: "מצטער רוני אבל אני לא קונה את ההסבר שלך. מי שיש לו חוש ריח לגואייבות, לכוסברה ולשקרנים לא יכול שלא להריח את ההצעה המושחתת שהונחה בפניך. בחרת להסכים למינוי ועצם כך מינו אותך בסיטואציה של שחיתות. אבל, אני מוכן לסלוח. אני מבין שאחר-כך התחרטת וכיום אתה אחד שעומד בראשה החץ של המאבק בשחיתות. אני קורא לך אלשיך לא לפחד ולהילחם במאפיה הזאת". 
ניצב בדימוס אריה עמית אמר בהפגנה בתל אביב: "אם חלילה רוני אלשיך ייפגע בשל תפקידו – לא נשתוק יותר. אם יש אלוהים בשמיים – שיעזור למדינה הזו להתנקות". אורנה בנאי אמרה: "חשוב מאוד שאנחנו פה. כשפנו אליי לנאום, התלבטתי וגם פחדתי. אנחנו העם ונמשיך להגיע בכל שבת ולהילחם על העקרונות והערכים עד שנצליח לעצור את ההידרדרות המוסרית ואת הבושה הזו".
אלדד יניב אמר: "נמשיך להילחם על הארץ הזו. נתניהו, אנחנו רוצים לדעת שכשאתה שולח את הבנים שלנו, אתה עושה את זה בנפש נקייה. מה יקרה אם תהיה מלחמה? איזנקוט וראשי מערכת הביטחון – תשמרו על עם ישראל".