שבוע אחרי שנרצח איתמר בן גלבפיגוע דקירה שאירע בצומת אריאל, התראיינה הבוקר (ראשון) אלמנתו מרים לתוכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, סיפרה להם על התקופה הקשה שהיא עוברת, ודרשה מהממשלה להפוך את ההתנחלות בה הם גרים, הר ברכה, לעיר. "הקדוש ברוך הוא שלח לי משימה לא פשוטה, אבל אני בטוחה שאנחנו חלק מהגאולה, ועם ישראל ייצא חזק מכך", אמרה בן גל.



"איתמר היה בן אדם שרוצה לעשות הכי טוב, כי הוא ידע שזה מה שהתורה והקדוש ברוך הוא רוצים. הכי שמח, הכי כיף, הכי אידאליסט, הכי אוהב - אותי, את הילדים, את ההורים. הכל לעשות הכי טוב", היא הוסיפה. כשנשאלה איך מתמודדים ארבעת ילדיהם, הגדולה ביניהם בת שבע, עם האובדן, היא ענתה כי "הילדים מבינים, וכדרך הילדים, הם החזקים מכולם. הם יודעים שאבא נרצח על ידי רשע, שהוא עכשיו בשמיים אבל איתנו כל הזמן".



בן גל המשיכה והסבירה כי הדרך לנצח את הטרור היא הגדלת הבנייה בהר ברכה וקראה לממשלה להפוך את היישוב לעיר. "ברור לנו שהדרך היחידה להפסיק את הטרור זה שנגור פה עשרות אלפים, לכן אנחנו מבקשים מראש הממשלה שאם הם רוצים לנחם אותנו ולענות לטרור זה לבנות את הר ברכה, להפוך אותה לעיר ולהביא לפה הרבה יהודים", סיימה את דבריה.



"רצה לעשות הכל הכי טוב". איתמר בן גל, צילום: באדיבות המשפחה
"רצה לעשות הכל הכי טוב". איתמר בן גל, צילום: באדיבות המשפחה