עורך הדין פיני פישלר הגיש הבוקר (ראשון) תלונה למנהל המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד אורי כרמל, סגנו עו"ד משה סעדה, וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך בטענה כי הדליף לכאורה מידע סודי מחקירת המשטרה בפרשת הצוללות, וזאת במסגרת הראיון שהעניק המפכ"ל לאילנה דיין בתכנית "עובדה".



עו"ד פישלר טוען כי אלשיך "יצא מהבונקר" והדליף בצורה זדונית לכאורה את העובדה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד למסור עדות בפרשת הצוללות, הידועה גם כפרשת 3000: "אילנה דיין סיפרה: 'לפני חודש אתה אמרת לפני המצלמה שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות בפרשת הצוללות. אתה מבטיח הבטחה בעניין ראש הממשלה ואפילו להביא אותו לתת עדות בפרשת הצוללות אתה לא מצליח?'. אלשיך צוחק וטוען: 'למה את חושבת שאני לא מצליח?' ודיין משיבה: 'כי אנחנו ישבנו לפני חודש ואמרת לי מול המצלמה הזאת שראש הממשלה יזומן לתת עדות בפרשת הצוללות'".



עו"ד פישלר הציג גם את תגובתו של אלשיך בראיון: 'בוודאי, אבל כמו שאת מבינה יש שיקולים מתי נוכל לעשות מה'. עו"ד פישלר כותב בפנייתו למח"ש כי המפכ"ל הודה בפרהסיה קבל עם ועדה כי עבר עבירה חמורה: "הוא הדליף לכאורה חומרי חקירה רגישה, אולי רגישה ביותר, לעיתונאית באותו ראיון בלעדי. ודוק הבדל הוא בין אותה הודאה בסתר לבין אותה הודאה בגלוי לעיני המצלמה, קבל עם ועדה, קבל עם ועולם אותו מצאנו כאן". 



בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו. צילום: רויטרס


עו"ד פישלר מציג כי המפכ"ל עבר על סעיף 11 בחוק העונשין תחת גילוי בהפרת חובה: 'עובד ציבור שמסר ללא סמכות כדין ידיעה שהגיעה אליו מתוקף תפקידו לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור ולאחר שחדל להיות עובד הציבור מסרה ללא סמכות כדין לאדם שלא היה מוסמך לקבלה דינו מאסר שלוש שנים'. במהלך הראיון חשף המפכ"ל פרטים נוספים מפרשת הצוללות ועוה"ד קורא לחקור את מי שהזהיר חוזר והזהר את פקודיו כמו גם התרה בהם לבל ידליפו לתקשורת מחקירות המשטרה. עו"ד פישלר מזכיר את פרשת עו"ד ליאורה גלס-ברקוביץ והעיתונאי ברוך קרא, פרשה שכונתה אז פרשת סיביל קרן, שבה גם הוגש כתב אישום.