המדינה השיבה היום (שני) לעתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס לבג"ץ ושביקשה להורות למשטרה שלא לצרף את המלצותיה לסיכומי החקירה בפרשת 1000 ו-2000 ובעתיד גם 3000, ובכלל לכל החקירות שהיא מנהלת, וזאת כיוון שלדבריו מדובר בפגיעה בזכויות אישי הציבור הנחקרים. בתגובה לבג"ץ, מציינת הפרקליטות בשמם של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך והמשטרה, שדין העתירה להידחות שכן אין זה מעניינו של בית המשפט להתערב בהליך האמור.

בתשובת המדינה נכתב: "בספירת העומר יובן כי דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבותו של בית המשפט הנכבד לפעולות המשיבים. כפי שיובהר מיד, המשטרה פועלת בהתאם לסמכותה בדין ועל פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניינים אלה, אשר אין כל עילה להתערב בהם. משכך, המשיבים יטענו כי דין הצעדים המבוקשים בצו על תנאי להידחות וממילא גם דין הבקשה למתן צווי ביניים להידחות". 
הפרקליטות מציינת כי בית המשפט העליון כבר נדרש לסוגיה בנושא העתירה האמורה עוד ב-2009 והוא דחה אותה, כך שיש להצדיק את דחיית העתירה הנוכחית על הסף. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להכריע בעתירה בהקדם האפשרי וזאת על מנת שלא לעכב את העברת סיכום תיק החקירה בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמשטרה לפרקליטות אשר כפי שנמסר מהמשטרה היא מתוכננת להתבצע בימים הקרובים.

שופטי בג"ץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שופטי בג"ץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

הפרקליטות התייחסה בתשובתה לטענות העיקריות והמשניות שהעלה עו"ד פוקס בעתירתו, ובעצם העותר קיבל תשובה מסודרת מהמשטרה בטרם הגיש את עתירתו, לפיה היא פועלת התאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה שמטרתה לאזן בין המגמה להגן על פרטיות וזכויות חשודים שטרם הוחלט אם יוגש כתב אישום בעניינם, מחד גיסא, לבין הצורך להעמיד לרשות הציבור מידע בסיסי על פעולותיהן של הרשויות החוקרות, במקרים בעל עניין ציבורי מיוחד, במסגרת האינטרס הציבורי של "זכות הציבור לדעת", מאידך גיסא.

עוד מציינת הפרקליטות בתשובתה כי המשטרה הבהירה לעותר כי היא פועלת בהתאם לאותה הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ואינה ממליצה לגופי התביעה אם יש מקום להעמדת החשוד לדין, אלא מציינת את המלצתה אם התגבשה תשתית ראייתית לביצוע העבירה שנחקרה. לסיכום, מבקת הפרקליטות לדחות כאמור את העתירה על הסף.

ארנון מילצ'ן. צילום: AFP
ארנון מילצ'ן. צילום: AFP

 
כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה אתמול למשטרה שלא להגיש את המלצותיה בנוגע לחקירות ראש בנימין נתניהו כבר השבוע, בעקבות העתירה לבג"ץ של עו"ד פוקס. גורמים בסביבת היועמ"ש אמרו כי לא יהיה סביר להעביר את ההמלצות כל עוד יש עתירה תלויה ועומדת משום שזה יכול להיתפס כמחטף מול בג"ץ: "זה עניין של יום-יומיים, וממילא המשטרה לא בשלה להעביר ההמלצות וצריכה עוד כמה ימים. כשיש עתירה עם בקשה לצו ביניים, לא נהוג לנקוט בפעולה שלטונית שמעקרת את הבקשה מתוכן. המדינה משיבה לבקשה מחר. המשטרה ממילא לא התכוונה להעביר היום או מחר".
 
על פי הידוע, במשטרה סבורים כי יש בידיהם תשתית ראיות להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיק 1000 בגין עבירות של קבלת שוחד, קבלת טובות הנאה, מרמה והפרת אמונים. בשל כך התגבשה תשתית ראייתית למתן שוחד לכאורה גם נגד המיליארדר ארנון מילצ'ן, שנתן את המתנות לבני הזוג נתניהו.