שני אירועים חמורים של יידוי אבנים לעבר רכבים שחלפו אתמול בשעות הלילה בכביש חוצה שומרון הסתיימו בדרך נס עם פגיעות קלות בגוף, חרדה עמוקה ונזקים לכלי הרכב. עופרה ענקרי, תושבת הוד השרון שבנה אביב גבריאל שמעוני, חווה את הטראומה הזו בדרכו חזרה מהאוניברסיטה באריאל הביתה, לא מוכנה לשתוק ורוצה שהציבור ידע מה קורה גם כאן "מטרים" ספורים מהבית.



ענקרי, מספרת שבנה גבריאל שמעוני בן ה-26, נפגע אמש, כקילומטר לפני המחסום של חוצה שומרון, שעה שאלמונים דרדרו סלע לעבר רכבו. בנה, סטודנט כאמור באוניברסיטת אריאל, סיים את הלימודים, ומשם הוא פנה ללמוד אצל חבר המתגורר באריאל, לקראת מבחן שעתיד להתקיים ברביעי הקרוב. סמוך לשעה 20.30 הוא יצא מביתו של החבר והחל בנסיעה לביתנו בהוד השרון כשהוא נוהג ברכבו על כביש חוצה שומרון.



"אל בני הצטרפה לנסיעה סטודנטית נוספת כטרמפיסטית, וכאמור, כקילומטר לפני המחסום, במרחק שנמדד בזמן של שלוש דקות ממנו, פגע סלע בשמשה הקדמית ברכב של בני לאחר שירדה מפסגת ההר", אומרת האם הנסערת ומוסיפה: "רק בנס האירוע הזה לא הסתיים באסון. אם רק הסלע הזה היה חודר כולו פנימה לתוך הרכב הוא היה נהרג".



השמשה המנופצת. צילום: באדיבות המשפחה
השמשה המנופצת. צילום: באדיבות המשפחה



לדבריה, "רסיסים מהשמשה ושברים מהסלע פגעו בפניו, הוא חטף שוק חרדה אבל התעשת ולא איבד עשתונות והמשיך בנסיעה עד למחסום, שם החיילים ניגשו לסייע לו. הטרמפיסטית התקשרה למשטרה שהגיעה למקום. אביה הגיע למקום לאסוף אותה הביתה, והבן שלי נותר עם החבר שהגיע לשהות לצידו, וחזר הביתה רק סמוך ל-02:30".



לטענת ענקרי, בנה חזר הביתה במצב נפשי רע מאוד וביקש שקט אחרי שניקה את הרסיסים מהעיניים והפה, ולא היה מוכן להתפנות לבית החולים כי סבל מכאבי ראש חזקים.



הבוקר הוא הגיע עם אמו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם שוחח עם פסיכיאטר, וצפוי לחלוף זמן מה עד שיתאושש. "מסתבר שמספר דקות לפני שפגעו בו, פגעו ברכב אחר שבו נהגה לבדה אישה, שרכבה נפגע במכסה המנוע, והיא הצליחה להגיע למחסום", מסכמת האם, שקוראת למשטרה ולכוחות הביטחון לעבות כוחות באזור ולפעול ביד נוקשה כלפי מפרי הסדר.