חרדים קיצונים מ'הפלג הירושלמי' חסמו היום (שלישי) את היציאה מביתו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בשכונת רמות בירושלים, בניסיון למנוע ממנו להגיע לדיון שיתקיים היום בוועדת החוץ והביטחון בתקנות למתן פטור מגיוס לבנות דתיות. מדובר בתקנות לגבי בנות שמגישות תצהירי כזב על דתיותם לצה"ל. החרדים הקיצונים מתנגדים לשרות צבאי ומתנגדים לכל שיח מול צה"ל ומערכת הביטחון בנושא. לאחר שעות של מצור מצד חרדים קיצוניים על ביתו בשכונת רמות בירושלים אפשרה המשטרה, בעקבות שורה של מעצרים שבצעה, לח"כ מקלב לצאת לעבר משכן הכנסת.


מצור על ביתו של ח"כ מקלב

אמש התקיימו הפגנות דומות מול ביתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש בירושלים ומול ביתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבני ברק. המשטרה הוזעקה לביתו של ח"כ מקלב שמאז שעות הבוקר נצור בביתו. מקורביו של מקבל אומרים כי הקיצונים החרדים לא מסתפקים בהטלת מצור על ביתו אלא גם מטרידים אותו בלילות בעשרות שיחות טלפון.



במסגרת המחאה פרסמו החרדים הקיצונים פשקווילים עליהם נכתב "יהרג ואל יעבור" – קריאה של "גדול הדור" שהביעו התנגדות לדרישה שבנות דתיות המחויבות בשרות יתייצבו בלשכות הגיוס כדי לקבל פטור. "אנו מודיעים כי לא נוכל לראות כבלע את הקודש ומחויבים אנו לעת כזאת לעמוד על נפשנו ולהרעיש תבל ומלואה במחאה אדירה שכמוה לא נהיית ובזאת אנו מזהירים באזהרה חמורה לכל בנות ישראל כי אין שום היתר לשום בת ישראל להופיע בשום אופן בלשכות הגיוס".


ח''כ מקלב הגיב לאירועים בהצהרה בפתח הדיון בועדת החוץ והביטחון על תקנות גיוס נשים. "לא נבחרנו על ידי פריימריז אלא על ידי גדולי ישראל. אנחנו סרים רק למרותם. אחד המבחנים שלנו על הציות והאבחנה כלפיהם זה הדיון הזה. אנחנו לא זזים בעמדה שלנו לא ימין ולא שמאל. אנחנו לא יכולים לא להקל ולא להחמיר. מה שאנחנו עושים זה הוראה שלהם ישירות. במקרה שלנו כל הפגנה שיש רק מגביהה את החומות של מי שאני מייצג לבין מי שאני לא מייצג. לא כל מי שלבוש הוא אותו דבר.זה מחזק אותנו. אנחנו פועלים רק לפי מי שמורה את דרכנו", אמר.
 
יו''ר הוועדה ח''כ אבי דיכטר: "לגבי הניסיון של אנשים להשפיע באלימות על עמדתם של חברי כנסת, אין לי שום חשש שמי מכם יושפע מאווירת אלימות שתופעל כנגדו. אני שמח שכל הנצורים שוחררו והגיעו לדיון ואני משוכנע שיאמרו את עמדתם ודעתם בפתיחות רבה מאוד. כאחד שחווה הפגנות רבות ליד ביתו כדי לשחרר מאן דהוא ממעצר מנהלי, זה לא השפיע עלי בשום צורה ואני יודע שזה לא ישפיע עליכם''.