זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, התייחס הבוקר (שלישי) בתכנית הרדיו של ענת דוידוב ב- 103FM לסערה שהתחוללה בעקבות דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר קרא לספח את יהודה ושומרון. בעקבות דבריו של נתניהו, הבית הלבן פרסם תגובה זועמת ואלקין מיהר להבהיר בצורה תקיפה: "קידום החלת הריבונות ביהודה ושומרון, אינו משהו שאמור להיות מותנה בהסכמה אמריקאית".

הסערה הדיפלומטית שהתחוללה בין ממשלות ישראל וארה"ב, ראשיתה בדברים שאמר נתניהו כאשר הצהיר כי הוא "מנהל מזה זמן רב שיח עם האמריקאים בנושא חוק הריבונות". האמריקאים הכחישו את טענת נתניהו והגיבו בזעם: "ההצהרות לפיהן ארה"ב שוחחה עם ישראל על תכנית סיפוח הן שקריות. ארה"ב וישראל מעולם לא שוחחו על הצעה כזו".


האם בסיעת הליכוד נרמז על שיח בין נתניהו והאמריקאים?
"נתניהו טען שיש להגיע עם האמריקאים להבנות ככל שניתן בנושא הזה, אך הוא לא דיבר על שיח או הסכמות. עם זאת, אינני נוכח בשיחות של נתניהו עם נציגים של ממשל טראמפ, לכן אני לא יכול לענות על השאלה באופן מלא". אלקין הוסיף כי: "אם בגין היה שוקל את העמדה האמריקאית והולך לפיה, רמת הגולן לא הייתה נותרת בידי ישראל".
 
ישנה תמיכה הולכת וגדלה ברעיון הסיפוח
"זה ממש לא ברור מאליו שישנו קונצנזוס ציבורי כזה בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון". 

אלקין סיכם את דבריו כשעקץ את הביקורות כלפי נתניהו ואמר: "כמו שטענו בעבר כי נתניהו מחריב את היחסים עם האמריקאים, אך בפועל המצב השתנה והיחס כלפי ישראל השתפר, אני מציע לא לצאת בהצהרות. מי שנותן עצות לנתניהו, אני ממליץ לו ראשית להקשיב לעצות שיש לנתניהו לתת".
עריכה: איתמר זיגלמן