לאחר ההמלצות שהוגשו אמש בכל הנוגע לתיקים בהם מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, התחוללה סערה ציבורית ופוליטית שלא הסתיימה עד עכשיו, וספק אם תשכך בתקופה הקרובה. הביקורת הקשה שהוטחה במשטרת ישראל והעומד בראשה, הביאו שורה של אנשי משטרה בדימוס להגן על העבודה שנעשתה על ידי החוקרים, כשהם בעיקר מנסים להבהיר שההמלצות שנתנה המשטרה לחקירה ממש לא ניתנות לדחייה על הסף.



מי שהתייצב לימין כחולי המדים הוא ניצב בדימוס אריה עמית, שעלה לשידור ב-103FM, והסביר את הסכנה בדבריהם של חברי הכנסת שהחריפו אמש  את הטון: "נתניהו הכריז מלחמה על המשטרה. אין לי טיפת כבוד כלפיו וכלפי חבריו בכנסת. הוא החל להתייחס לפרשות כנגדו כשהוא נטול ממלכתיות ותקף בעוצמה את המפכ"ל באופן אישי. ההשלכות של מעשיו מתבטאים בנתונים ברשת שמעידים כי נכתבו כנגד המפכ"ל מעל 50,000  פוסטים בעלי אופי מסית, גזעני ואלים".


"שום דבר מההתנהגות נטולת היושרה של רפי השכל לא תזיז את המשטרה מילימטר מהכיוון אליו היא פונה", הדגיש: "בעיני המפכ"ל הוא 'מענטש', אדם חזק, אמיץ וישר. מסע הכפשה נגד המשטרה הוא מסוכן וגרוע לנו מאוד כחברה. אזרחי מדינת ישראל מקשיבים לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת והדברים חודרים אליהם. כשלמשטרה אין גיבוי והציבור קם נגדה היא לא יכולה לתפקד. אנשים מתחילים להאמין לשטויות של חברי הכנסת והשרים וזה יחזור אלינו כמו בומרנג.

"רוני אלשיך לא אמר שום דבר שלא היה בסדר לומר אותו. אין חדש בטענה שחוקרים פרטיים גויסו כנגד חוקרי פרשות נתניהו, אני יודע על כך כבר תקופה ארוכה. ממה שאני יודע אנחנו עוד נופתע מהדברים שנשמע בנושא. באגף המבצעים של המשטרה יש מדור מאוימים במשך שנים שעוסק בעניינים שכאלה. המפכ"ל לא רמז שמדובר באנשי ראש הממשלה אלא טען שמדובר באנשים בעלי כוח והשפעה וזה אכן נכון".

"המשטרה החליטה לסכם את התיקים ומי שחושב שאין להמלצות הללו ערך ושיש לזרוק אותם בפח הוא אוויל. הטענה שהמלצות המשטרה לא הופכות לכתבי אישום היא קשקוש. הפרקליטות הייתה חלק מתוך החקירה הזו וידעה בדיוק מה נכתב בה. היועץ המשפטי לממשלה חייב לקחת את ההמלצות שבנויות על עבודה המקצועית של המשטרה והפרקליטות ולא למרוח את הזמן, יש להפנות את ההמלצות לבית המשפט".

עריכה תוכן 103FM: איתמר זיגלמן