לאחר שהוחלט כי עהד תמימי תישאר במעצר עד תום ההליכים, שופט בית המשפט הצבאי בעופר, קבע השבוע כי המשפט שלה יערך בדלתיים סגורות. כזכור, הנערה מנאבי סאלח הייתה מעורבת בתקרית שפורסמה ועוררה סערה גדולה, בה נראית תמימי מרחיקה חיילים משטח ביתה. כעת היא מואשמת בביה"מ הצבאי בגין תקיפה והסתה. לטענת ביה"מ, ההחלטה לערוך את המשפט בחשאי היא לטובתה של תמימי, מפני שהיא קטינה. באסם תמימי, אביה של עהד, התראיין לגל"צ ותקף את ההחלטה. הוא קורא באופן ברור: המשפחה רוצה משפט פומבי.

מעט לאחר מעצרה של תמימי, נעצרו גם אמה וקרובת משפחתה. השתיים חשודות בכך שצילמו את הארוע והעלו אותו לפייסבוק. באסם ניסה לחזור לימים שקדמו לתקרית עם החיילים ואמר: "זמן קצר לפני התקרית עם החיילים, בן הדוד של עהד נפגע מכדור גומי בפניו. היא הייתה בטוחה שהוא נהרג, ועל רקע התחושות הקשות האלו פעלה". 
ההחלטה אמורה להגן על עהד בשל היותה קטינה

"איך ההחלטה אמורה להגן עליה כשהיא בכלא? להרוס את ילדותה, את החופש שלה ולא לאפשר לאף צלם או נציג ארגון זכויות אדם זה רחוק מלהגן עליה". באסם הוסיף כי: " בית המשפט מתנהל כמו בהצגה, הוא אינו עומד באף קריטריון של אנושיות ומתעלם באופן בוטה מהחוק הבינלאומי. לכן הוא רחוק מלייצג את האמת".
מדוע השופט מתנהל כך?
"השופט אינו שומע את הצד שלנו בכלל. לפעמים אני מרגיש בדיונים שהוא עושה דברה של החברה הימנית ומתנכל לנו כדי לרצות כל מיני גורמים". באסם סיכם את דבריו ואמר: "בית המשפט הצבאי מתעקש לכופף את החוק כדי להעניש את הפלסטינים".