תושבי שכונת 'משכנות האומה' בירושלים יוצאים למחאה נגד העירייה, לאחר שהחלו עבודות לבניית חניון עילי (על פני הקרקע) בסמוך לגני ילדים רבים המקיפים אותו. לטענת התושבים, הקמת חניון אוטובוסים בשכנות למקומות בהם נמצאים הילדים, מעלה את הסיכוי לסרטן וכן מסכן את הבריאות של תושבי השכונה באופן כללי.

ההורים המודאגים הציגו חוות דעת מקצועית ובה נכתב: "הקרבה לחניון תפעולי, תביא ליצירת זיהום תוך מבני בתוך הגנים עצמם ולעלייה של ממש בשיעור האסטמה, סרטן הריאות, לוקמיה ועוד". אב לילדה באחד הגנים הוסיף ואמר: "החניון נמצא במרחק עשרה מטרים מהגן של הילדה שלנו. אם אכן החניון יפתח, המשמעות הישירה היא סגירת הגן. זה כמו לתת לילד לעשן חמש קופסאות סיגריות ביום".

מוחים בגן. צילום: ללא

 
ההחלטה של העירייה לבנות את החניון בסמוך לגני הילדים, מגיעה בניגוד מוחלט להחלטה המפורשת של הועדה המקומית לתכנון ובניה בנושא. באוגוסט 2017, החליטה ועדת התכנון כי בהתאם לחוות הדעת שהוגשו לחברי הועדה על ידי מחלקת איכות הסביבה בעירייה, ייבנה במקום חניון תת קרקעי בלבד. בנוסף, ועדת הכספים של העירייה התנתה את המשך תקצוב הפרויקט בקיום ההחלטה הנ"ל.

בימים האחרונים החלו תושבי השכונה בליווי ילדיהם וכן אזרחים אחרים, להעלות הילוך בהפגנות נגד ההחלטה לבנות את החניון, על אף האזהרות הבריאותיות החמורות. המחאה הובילה לכך שבכיר בתחום הבנייה בירושלים הגיע לסיור באזור והחליט לעצור את העבודות באופן מיידי. למרבה האירוניה, כעבור שעה אחת בלבד, בכיר אחר בעירייה הפך את ההחלטה והעבודות נמשכות כהרגלן. "נמשיך להיאבק למען בריאות ילדינו" אמרה אחת האמהות הנאבקות בהחלטה. 
עיריית ירושלים נמנעה מלהסביר מדוע ננקט צעד המנוגד להחלטות העירייה עצמה ומסרה את התגובה הבאה: "בכניסה לירושלים מוקם רובע עסקים ענק, הגדול פי 7 ממרכז עזריאלי, שישנה את פניה של ירושלים ויוסיף 60 אלף מקומות עבודה. כחלק מהפרויקט תהפוך הכניסה לעיר למרכז תחבורתי מוביל בארץ עם רכבת מהירה מהמרכז, רשת רכבות קלות, מנהרות, כבישים וחניוני ענק:.

"בשל העבודות חלים שינויים רבים באזור והחניון בבית החייל משמש כחניון לתחבורה ציבורית. אנו עושים מאמצים רבים לשמור ככל הניתן במהלך שנות העבודות על איכות ושגרת חיי התושבים ועל בריאותם, תוך עמידה בכל תקני איכות הסביבה למניעת זיהום אוויר. אנו נמצאים בקשר שוטף עם התושבים ונציגיהם ונמשיך לעשות הכל כדי להקל, להיות קשובים ולסייע במציאת פתרונות ראויים לכל בעיה שמתעוררות בתקופה מורכבת זו".