"החקירות נוהלו לפי הספר, במקצועיות וביסודיות באופן בו מצופה מרשויות אכפת החוק לטפל בתיקים מין הסוג הזה", כך אמר הערב (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהתייחסות ראשונה לפרסום המלצות המשטרה בנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו המפכ"ל אני מזהה את ניסיונות לפלג בין הגופים השונים. התביעה והמשטרה עובדים בשיתוף פעולה הדוק".

"היו בינינו דעות שונות במהלך החקירה", הוסיף ואמר מנדלבליט, "אני מציע להתייחס בספקנות רבה לפרסומים על סכסוכים בין הגופים, כאשר סברנו שהאינטרס של גילוי האמת מצדיק זאת. חתמנו על הסכמי עד מדינה. ברור כי חקירת המשטרה הגיעה לכל המקומות הרלוונטיים. ממצאי החקירה הם מסד העובדות שעליו נקבל את ההחלטה הסופית. פרסום ההמלצות נעשה באישורי. קיימת אפשרות כי נצטרך השלמות חקירה".
 
"את גורמי החקירה הנחו שיקולים מקצועיים בלבד", המשיך, "ההפגנות לא השפיעו. דוחה בכל תוקף טענות כי מי מהגורמים פעלו שלא משיקולים מקצועיים. כל ההחלטות שהתקבלו ויתקבלו יתבססו אך ורק על הראיות. אסור שיהיו קיצורי דרך בהליך בדיקת הראיות. אינני יודע כעת מה תהיה ההחלטה שתתקבל, אבל היא תתקבל אך ורק על פי הראיות". היועמ"ש לא התייחס ללוח זמנים ספציפי בכל הנוגע לזמן בו יוחלט על הגשת כתבי האישום אבל אמר כי זה יעשה "טוב ומהר". 

מנדלבליט אמר עוד במהלך ראיון שנערך לאחר הדברים בתשובה לשאלה האם היכרותו האישית והעובדה שסייע לבחירתו לתפקיד תקשה עליו להגיש כתב אישום נגד נתניהו כי "בוודאי שיהיה לי קשה להגיש נגד כל ראש ממשלה ונגד כל שר מכהן, אך אני מחפש את האמת ולא תהיה לי שום בעיה מקצועית להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה או כל אחד אחר. אני לא לבד. נשב כולנו ביחד ותהיה החלטה".
 
בתשובה לשאלה האם היה על נתניהו להכריז על נבצרות אמר מנדלבליט "בשלב הזה בוודאי שזה עניין שלו. אני לא מציע לו דברים כאלה, זה לא מתפקידי. הוא חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת. כמובן שיש משמעות להמלצות, גם מבחינתי, אך יחד עם זאת אין להן תוקף חוקי. אם נגיע לשלב של אישום נצטרך לשקול את הדברים".
 

ראש הממשלה עצמו יצא הערב לוועידת הביטחון הנערכת במינכן. לפני ההמראה התייחס ראש הממשלה להמלצות ואמר לכתבים שנמצאים איתו על המטוס כי "רעייתי ואני נפעמים מהתמיכה והאהדה והחום שאנחנו מקבלים מאזרחי ישראל ואמשיך לשרת אותם ואני בטוח שהאמת סופה לנצח".



בנימין ושרה נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



שר האוצר חזר היום ואמר כי "מה שאמרתי בעבר, אני אומר גם כאן הערב. יש אדם אחד שהחוק הסמיך אותו לקבוע אם יוגש כתב אישום או לא, האיש הזה הוא היועץ המשפטי לממשלה. אני סומך על היועמ"ש, על יושרו, על מקצועיותו, כפי שאני סומך על משטרת ישראל, על יושרתה ועל מקצועיותה, על הפרקליטות, ועל יתר מנגנוני אכיפת החוק. אני מבקש מכולם, מהצד הימני והשמאלי של המפה הפוליטית, לחדול מההתקפות על מערכת אכיפת החוק, לאפשר להם לעשות את העבודה. אם נאפשר להם לעשות את העבודה, נקבל את התוצאה הכי טובה".