ארנון מילצ'ן יוצא למתקפה: מקורביו של איש העסקים מספרים כי הוא פגוע מאוד מהתנהלות המשטרה, שקראה לו לתת עדות בתיק 1,000, קיבלה פרטים מלאים, ולמרות שהדגיש בפניה כי היחסים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו היו חבריים, עשתה שימוש בדבריו והמליצה להגיש נגדו כתב אישום. מילצ'ן טוען כי נהגו בו בצורה בלתי הגונה שמצביעה על כך שבמקרים כאלה עדיף לנהוג בדרך שונה.



"אני מרגיש מאוכזב מהדרך הבלתי הוגנת שבה נהגה בי המשטרה", אמר איש העסקים למקורביו, "אבל כמו שהגעתי בביטחון מוחלט למסור את העדות כך אני בטוח שהטענות כלפיי תוסרנה בסוף ההליך מסדר היום". מהמשטרה נמסר בתגובה לדברים של מילצ'ן: "אין לנו התייחסות בנושא".

כזכור, המשטרה הודיעה למיליארדר המקורב לראש הממשלה כי היא תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המלצה להעמידו לדין באשמת מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. מילצ'ן נחשב למי שמימן לנתניהו את אורח חייו, ובין השאר קנה לו סיגרים ואלכוהול במאות אלפי דולרים במסגרת תיק 1,000. עדותו של מילצ'ן הייתה מהחשובות בדרך להמלצה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ולכן מדובר בהחלטה בעלת משמעויות מרחיקות לכת.

 

בין עדי המפתח בפרשה 1,000 גם הדס קליין, עוזרתו האישית של מילצ'ן, שבעדותה השנייה כבר הובילה להתפתחות משמעותית בפרשה כששטחה בפני החוקרים את נוהל הזמנת המתנות והתייחסותו של הבוס שלה, שבשלב מסויים "נגעל" מהתנהגות הדמויות הממלכתיות. למרות זאת, הוא המשיך לספק את המתנות כשהוא מצרף לרכישות גם את חברו המיליארדר ג'יימס פאקר. בשלב הזה הפך בעצם מילצ'ן לחשוד בעצמו במתן שוחד והוא נחקר באזהרה.