ימים אחדים לאחר פרסום המלצות המשטרה בתיק 1000 (המתנות) ו־2000 (שיחות נתניהו־מוזס) יצאו גם בסוף השבוע הזה אזרחים רבים להפגין נגד השחיתות השלטונית. אמש נערכה במזג אוויר סוער הפגנה בפתח תקווה, שאליה הגיעו מאות משתתפים, בהם פרופ' ירון זליכה, בעבר החשב הכללי באוצר. 



במהלך ההפגנה, נשא דברים הפעיל החברתי, אורי ברייטמן, שהעלה האשמות חמורות נגד המשטרה כשטען כי הופעל סוכן נגד ראשי המחאה נגד השחיתות במטרה להפסיק את ההפגנות. בסרטון שהובא בחשבון הטוויטר של אלדד יניב, נראה ברייטמן מאשים בהפגנה: "ימ״ר מחוז ת״א במשטרה הפעילו במשך שנה סוכן בתשלום נגד ראשי המחאה במטרה להפסיק את ההפגנות. המפעיל של הסוכן דרש: 'תביא לי את הראש של אלדד יניב על מגש'".





פרופ' זליכה תקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המתגורר בסמוך, ואת פרקליט המדינה שי ניצן וכמו כן הצביע על קשרים בעייתיים וניסיונות של ניצן ושל בכירים אחרים בפרקליטות להציג מצג שווא של מחלוקות וחוות דעת סותרות בין הגורמים העוסקים בתיקי נתניהו. "הם פועלים יחד כדי שמנדלבליט יסייע לחבר שלו, ראש הממשלה, לחמוק מכתב אישום", הטיח. זליכה הוסיף: "כדי למנוע מצב של סגירת 'דילים' באמצעות חוות הדעת האלה, או במקרה הרע להגיע לעסקה שבה התיק יסתיים ללא קלון כדי שראש הממשלה ימשיך לכהן, אני קורא לדורית בייניש ולאהרן ברק לצאת נגד הדבר הזה. אם יהיה כוח אמיתי שיוצא נגד זה, גם היועץ המשפטי לממשלה וחברו פרקליט המדינה יהססו ויבינו כי הם פועלים באופן שגוי. אם צריך, נעתור לבג"ץ".



כיממה קודם לכן נערכה בתל אביב הפגנה שבה השתתפו כ־1,000 אזרחים. הם הניפו שלטים וקראו לראש הממשלה לצאת לנבצרות. "אין לו מנדט מוסרי להנהיג את העם", טענו.



מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ נשא דברים בהפגנה ואמר: "זכותו של ראש הממשלה לחפות עד שיורשע, אבל לא בתפקידו. אני לא מכיר תפקיד אחד במדינה שמישהו היה מאפשר לנושאו להמשיך בו אפילו דקה אחת מרגע שהוגשו כתבי אישום, ואפילו לפני זה. "סברתי כבר לפני חודשיים שהיה עליו להשעות את עצמו, כשראינו שמדובר במתנות במאות אלפי שקלים. אנחנו כאן כדי לשאת את הנורמה הנכונה ולא לתת יד לנורמות קלוקלות שנראות גם במשכן הכנסת".



ח"כ תמר זנדברג אמרה בהפגנה: "המלצות המשטרה לא משאירות מקום לספק - ישראל חייבת ללכת לבחירות. ראש הממשלה הזה מושחת וכל מי ששומר על הקואליציה שלו משתף פעולה. ההיסטוריה תשפוט את נתניהו ואת כל אחד מחברי הקואליציה ששומר עליו". ח"כ זהבה גלאון הגיעה אף היא להפגנה וצייצה בטוויטר: "לא סומכים על מנדלבליט. המאבק בשחיתות צריך להתנהל גם ברחוב, כי אם נמצמץ היועץ ימסמס".