העיתונאי רביב דרוקר התייחס הבוקר (שני) בראיון ברדיו 103FM לפרשת בזק ולהתפתחויות הצפויות. "החוק קובע שלחשודים ניתנת זכות של 48 שעות בהם לא יצוינו שמותיהם בכלי התקשורת. זה מגוחך לחלוטין כי השמות שלהם כבר הופצו ברשת", אמר.



"להערכתי", הוסיף, "הצו שניתן הוא היה במטרה להפתיע את החשודים. הידיעה לכאורה שניתנו הטבות לבזק עבור סיקור אוהד של נתניהו ב'וואלה' היא אינה חדשה כלל. הדרך היחידה להסביר את ההפיכה של הידיעה לחקירה היא שלמשטרה הגיעה ראיית זהב שאנחנו לא מכירים והחוקרים מחכים להטיח אותה בחשודים ולהפתיע אותם. לא הגיוני בעיני שמנדלבליט הולך על חקירה כזו עם האשמות כי ראש הממשלה חשוד בשוחד מבלי שישנה ראייה משמעותית כלשהי".





על הטענה כי זו 'אם כל הפרשות' כנגד ראש הממשלה אמר דרוקר כי "ישנם גורמי אכיפת חוק שמעט מתלהבים מהגילויים החדשים, אמנון אברמוביץ' טען שמדובר בפרשה החמורה ביותר כשרק שבוע שעבר הוחלט להמליץ על שוחד בשני תיקים כנגד ראש הממשלה, אני חושב שמישהו כאן התבלבל".



על תגובתו של ראש הממשלה נתניהו לפרשה טען כי "האשמות בגין מתן וקבלת שוחד לא עושות טוב לפופולריות של אף ראש ממשלה. גרסת החשוד תמיד משכנעת לא מעט אנשים, אך אנו בוגרים של פרשת קצב ויודעים לאן זה יכול יתפתח. מדובר בטובת הנאה מאוד גדולה במידה והובטח לנתניהו סיקור אוהד באתר 'וואלה'. יש ערך כלכלי לעובדה שהאתר מספר 2 במדינת ישראל ייסקר את ראש הממשלה לטובה. מבחינת נתניהו מתן הטבות והקלות לבעלי חברה גדולה היא התנהלות שלא נוגדת את תפיסת עולמו. נתניהו מטיבו תופס את האנשים הללו כמניעים את הכלכלה ולכן מסייע להם. בחקירה הקודמת לא הצליחו להוכיח שנתניהו אכן נתן הטבות, כיום נשאלת השאלה כיצד החוקרים הגיעו לראש הממשלה".



"אם פילים היו מדברים הם היו אומרים שהם רוצים עור כמו של נתניהו", סיכם דרוקר, "אני לא יודע מאיזה חומרים מייצרים כאן ראשי ממשלה אך ראינו בעבר את שרון מתפקד כשבנו נכנס לכלא, ראינו את אולמרט מתפקד תוך כדי האשמות חמורות שמציגות אותו כאחרון המושחתים. אני לא מכיר בן אנוש שיכול היה להתמודד עם זה. כל חבריו של נתניהו בחיוג המהיר בנייד שלו נמצאים כעת בחקירה חוץ מאשתו".

תת ניצב בדימוס: "לא בטוח מה הנזק מכך שנתניהו ייחקר מאוחר יותר"

תת ניצב בדימוס, עו"ד אמיר גור, בכיר בתחום החקירות והמודיעין לשעבר הסביר כי "החקירה הזו ממשיכה להתנהל ברשות המיסים יחד עם חלק מיחידת לה"ב 433 שעוסקת בחקירות כלכליות. על פי הערכתי אנשי הרשות לניירות ערך עשו בתחומם עבודה מקצועית ומהירה אך מעתה מקבלים סיוע בחקירות שהם אינם מורגלים בהם. בחדרי החקירות ישנם טכניקות שונות לחקור חשוד, כולן מתוכננות מראש".

"ההגדרה של עד מדינה היא שותף לעבירה שמוכן להפליל את חבריו עבור טובת הנאה", הוסיף, "זה אמור להיות מישהו לחוץ שהסתבך בפרשה, אדם דומיננטי ביותר שיש לו מה להפסיד ללא רקע פלילי בעברו. איש שיכול להאיר על הפרשה ולהצביע על האשמים. אני מניח שאני יודע מי יוכל להיות עד המדינה ובמי יתמקדו החוקרים אך לא אציין שמות. לאחר שהחוקרים גובים את הגרסה השקרית של הנחקר הם יכולים להטיח בו את ההוכחות שנמצאות ברשותה ולהראות לו את חבל התלייה המטאפורי או את דרך הישר".

תנ"צ בדימוס אמיר גור אף התייחס לטענתו של דרוקר שלחוקרים ישנה ראיית זהב וטען ש"מדובר בראייה חבויה מעיניהם של החשודים בינתיים. ההיגיון אומר שהמעצרים בוצעו אתמול בעקבות מוכנות הראייה מבחינה משטרתית". כשנשאל מה עובר כעת הזוג נתניהו לאחר ששמע את הפרסומים השיב: "אני לא אוהב להיכנס למגרש הפוליטי אך חשודים שיודעים שהם מעורבים בפרשה ושומעים על עצורים רבים שקרובים אליהם מעלים חשש גם עבורם. חשדן שכמוני יכול להעריך שהם אולי גם ינסו להעביר מסר למישהו מהם".

"בחקירות לא מסמנים דמות בכדי לצוד אותה", הוסיף, "אני לא מבקר את המשטרה, אני מצדיע על המקצועיות שלהם וקורא להם לפעול למען חקר האמת בלבד ולא על מנת לצוד אדם כזה או אחר. צריך להוריד את הכובע בפני החוקרים שמבצעים את עבודתם נאמנה, לא מדליפים מחדרי החקירות והודפים את הביקורת כנגדם". על העובדה שראש הממשלה טרם נתן את גרסתו בפרשה כי הוא נמצא בחו"ל טען: "תמיד טוב לבקש עדות מכל החשודים במכה אחת בכדי למנוע תיאום גרסאות בעתיד. אני לא בטוח מה הנזק שייגרם במידה וראש הממשלה ייחקר רק בשלב מאוחר יותר".

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן