לקראת הכנס השנתי ה-17 של המועצה לשלום הילד שיתקיים מחר באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע בהשתתפות כ-500 מוזמנים, בהם שרים וחברי כנסת, חושפת המועצה את תוצאותיו של סקר חדש, שנעשה באמצעות מכון "מדגם" בהנהלת מינה צמח ומנו גבע, אודות התנהגות הורים נוכח החשש לפגיעה מינית בילדיהם. 
 
על פי תוצאות הסקר, 65% מההורים חוששים מפגיעה מינית בילדיהם, אימהות חוששות יותר מאבות (68% לעומת 60%) וגם עוצמת החשש גדולה יותר (39% מהאימהות לעומת 25% מהאבות, דיווחו על חשש רב). ככל שעולה גיל הילד, רמת החששות יורדת (מ-66% בקרב הורים לילדים בגילאי 4-8, ל-61% בקרב הורים לילדים בגילאי 9-11, ל-58% בקרב הורים לילדים בגילאי 12-16).
 
רק 31% מההורים קיבלו הכוונה כיצד לשוחח עם ילדיהם על פגיעות מיניות. 49% מההורים שלא קיבלו הכוונה כיצד לשוחח עם ילדיהם על פגיעות מיניות, מעוניינים לקבל הכוונה שכזאת. רק 20% מההורים אמרו שקיבלו בילדותם הסבר על פגיעות מיניות. הורים שקיבלו בילדותם הסבר על פגיעות מיניות, נוטים לתת הסבר לילדיהם יותר ממי שלא קיבלו בילדותם הסבר (65% לעומת 57%).

התעללות בגן ילדים, ארכיון. צילום מסך
התעללות בגן ילדים, ארכיון. צילום מסך

 

כ-59% מההורים דיווחו שנתנו לילדיהם הסבר בנוגע לפגיעות מיניות. שני שליש מהם (68%) עשו זאת כחלק מההכנה לחיים; כרבע (27%) מהם עשו זאת סביב אירוע שסוקר בתקשורת; 16% מהם עשו זאת סביב אירוע שהתרחש בסביבתם. כמחצית מההורים (51%) לא ידעו על קיום החוק המחייב מעסיק לקבל אישור העסקה מהמשטרה בעבור בגירים העובדים עם ילדים (אישור לפיו העובד לא הורשע בעבירות מין). שליש (33%) מההורים לא בדקו למרות שידעו על החוק. רק מיעוט קטן מההורים (11%) ביררו לגבי "הכשר" של בגירים שעובדים עם ילדיהם.
 
ורד וינדמן מנכ"לית המועצה לשלום הילד אומרת, כי "בחמש השנים האחרונות חל גידול של 25.5% במספר התיקים הפליליים שנפתחו בגין עבירות מין כלפי ילדים. אסור לנו להשלים עם הנתון הזה ומערכות אכיפת החוק כמו גם מערכת החינוך צריכות לעשות כל שנדרש כדי למנוע פגיעות מיניות בילדים".