עורך הדין ז'ק חן מצוות ההגנה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (שני) על התפטרותו בעקבות פתיחת החקירה בפרשת בזק ולאור העובדה שהוא מייצג גם את בעלי החברה, שאול אלוביץ'. "לפני מספר חודשים נעתרתי לבקשת ראש הממשלה שבקש שאסייע לו בייעוץ לחקירה בתיקי 1,000 ו-2,000 שהם העניינים היחידים בהם נחקר", מסר, "באותה עת הבהיר היועמ"ש שראש הממשלה אינו חשוד בתיק 3,000 ואילו תיק 4,000 שנפתח אתמול, כלל לא בא לאוויר העולם".



"עתה, עם פתיחת החקירה בתיק 4,000 ולמרות שאין כל מניעה חוקית או חשש לניגוד עניינים בין הייעוץ בתיקי 1,000 ו-2,000 לבין חקירה זו, החלטתי על דעת ראש הממשלה כי על מנת למנוע לזות שפתיים, לא אמשיך לייעץ לראש הממשלה באף עניין, לפחות עד שהדברים יתבהרו", הוסיף.



שאול אלוביץ', בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני,פלאש 90



מעצרו של בכיר בבזק ושישה חשודים נוספים בהם יועץ תקשורת המקורב מאוד לראש הממשלה, הוארך אתמול על ידי בית המשפט בחמישה ימים, למעט חשוד אחד שמעצרו הוארך בארבעה ימים בלבד. המשטרה ביקשה בתחילה להאריך את מעצרם של המעורבים בפרשת בזק שנעצרו הבוקר בשמונה ימים. 



היום הודיעה בזק לבורסה כי הוחלט להעביר מתפקידה את המזכירה לינור יוכלמן, לאחר דיווחים על התנהלות בעייתית. בחברה מדווחים שערכו בדיקה פנימית, בה גילו שהיא האזינה לדיונים, שאסור לה היה להיות חשופה אליהם. הבדיקה הזאת נערכה אחרי נובמבר 2017, אחרי שהחקירה הפכה להיות גלויה. היא נחשבת ליד ימינו של אלוביץ', ונחשבת לחשודה משמעותית. בעקבות הממצאים בחברה, הוקמה ועדה נגד יוכלמן, ולמרות שהיא מסרה גרסה אחרת בשימוע, הוחלט בסופו של דבר להדיח אותה מתפקידה.