התפתחויות חדשות: פרשת בזק, המכונה גם תיק 4,000 ממשיכה לספק כותרות מרעישות. הערב (שני) פרסם ערוץ 10 קטעים מתוך עדותו של מנכ"ל וואלה אילן ישועה במשטרה, בהם אמר: "קיבלתי פנייה לפטר את עורך האתר לאחר שפרסם כתבה נגד נתניהו". לפי הדיווח ישועה מוגדר במשטרה כעד מפתח בפרשה. במשטרה סיפר ישועה כי בני הזוג נתניהו דרשו ממנו לפטר את עורך וואלה אבירם אלעד. הסיבה: בנובמבר 2016 פרסם אתר וואלה כתבה על פרשת הצוללות. בחלק קטן בכתבה מופיעה דרישה של היועמ"ש לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ועורך דינו ובן דודו, דוד שמרון. 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

לפי עדות ישועה, משפחת נתניהו לא הייתה מרוצה מהידיעה, ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו התחילה לחפש חומר על אלעד, ומצאה כתבה שכתב בעבר בעד הסכם הגרעין. בשלב זה, לפי העדות, הזוג נתניהו פונה לאלוביץ' בבקשה לפטר את העורך הראשי. לפי העדות, ישועה לא הסכים לבקשת אלוביץ'.

אספה חומר. שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
אספה חומר. שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

 

בנוסף דווח בערוץ 10 כי בכיר במשרד ראש הממשלה הגיע היום למשרדי להב 433 והעיד בפרשה. יש לציין כי הוא נושא תפקיד פעיל במשרדו של נתניהו.

ב"החדשות" הפרשן אמנון אברמוביץ' סיפר כי "המשטרה מרכזת את מרב המאמצים בשלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של נתניהו שמכונה במשטרה "המרכזייה", משום שהוא לא לקח שקל לכיסו והוא יכול להתיר את הפלונטר בפרשה". עוד דווח כי נתניהו הבטיח למצוא רוכש לאתר "וואלה" עבור אלוביץ', כאשר דובר כמובן על איש שיהיה מוסכם על ראש הממשלה. על פי אברמוביץ', הסנגורים נדהמו מכמות ואיכות החומר שנאסף ברשות לניירות ערך בנוגע לקשרים בין נתניהו ואשתו לבין אלוביץ'. 



מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "לא נגיב על כל טענת סרק שמושמעת בתקשורת. כל ניסיון לקדם פלורליזם וגיוון עמדות בתקשורת מוצג כמעשה פסול ולא חוקי. יש כאן מאמץ אדיר לשמור על מונופול השמאל בתקשורת. אין ולא הייתה שום תמורה ושום מעשה לא חוקי מול אלוביץ׳. כפי שדווח על ידי משרד המשפטים למבקר המדינה: ״רה״מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים".