יועץ תקשורת בכיר ועיתונאי לשעבר נעצר הלילה במסגרת חקירת פרשת בזק (תיק 4,000), כך הותר לפרסום הבוקר (שלישי) זאת שנודע כי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, וניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו נעצרו בפרשה.



ההתפתחות התרחשה לאחר הסרת צו איסור הפרסם על החקירה המשותפת שניהלה הרשות לניירות ערך (ני"ע), בסיוע של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, בפרשה.



לאחר הסרת הצו נחשפה שורה של עבירות חמורות שבוצעו, לכאורה, על ידי בעלי תפקידים בכירים בבזק, במשרד התקשורת ובסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת מיזוג בזק עם חברת YES.



המהלך מחזק את הערכה לפיה החוקרים הצליחו "לשבור" את אחד החשודים בפרשה, ולהגיע עמו להבנות בטרם יחתום על הסכם עד מדינה או הסדר טיעון, לפיו יומתק עונשו בתמורה לעדות רציפה ומהימנה.



עוד נודע כי חקירת ני"ע העלתה חשדות חמורים לפיהם, בתמורה לסיקור אוהד ומתחשב בנתניהו ובבני משפחתו, קיבל בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', כך נטען, הטבות מרחיקות לכת לאישור עסקת המיזוג בין חברת בזק ל-YES, וזאת בניגוד לעמדת גורמי המקצוע במשרד התקשורת.



מי שסייע, על פי החשד, במתן ההטבות מטעמו רה"מ היה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, וזאת, כאמור, על פי החשד באמצעותו של ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה.