גבר בן 40 נהרג היום כתוצאה מקריסת חניון ברחוב דן בירושלים, שהתרחש בעקבות פיצוץ בלון גז במקום, ככל הנראה. לפני כן, פונו מהחניון במצב קל שני בני זוג, בני 71 ו-78, ואישה נוספת בשנות ה-60 לחייה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. מאוחר יותר עצרה המשטרה שני חשודים שעפ"י החשד היו אחראים או עסקו בעבודות הגז שהתבצעו במקום.



חובשת בכירה במד"א רבקה אור ופרמדיק מד"א בצלאל בן חמו סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס גדול באחת הדירות וחלק מתקרת החניון התת קרקעי שקרסה. מהדירה הוצאו גבר ואישה בשנות ה 60 ששהו במקום בזמן הפיצוץ. הם היו בהכרה מלאה ללא פגיעות חיצוניות, ערכנו להם בדיקה ראשונית בשטח ופינינו אותם להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים על מנת לשלול פגיעות הדף. במקום מבוצעות סריקות על מנת לשלול שאין לכודים בחניון".


קריסת החניון בירושלים

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


צילום: הלל מאיר/TPS



זירת הפיצוץ בירושלים. צילום: הלל מאיר, TPS



דובר הכבאות אודי גל אמר: "הדיווח הוא על קריסה בחניון ברחוב דן בירושלים, כנראה מפיצוץ נפחי של גז. יש חשש ללכודים בהריסות. יש כוחות גדולים מאוד, 10 צוותים ועוד צוותים בדרך. יחידה לחילוץ מיוחד גם במקום. מנסים לחלץ. החניון הוא תת קרקעי, אנחנו בשלב הראשון של האירוע ואנחנו פועלים במקום".
גל הוסיף: "יש לנו אינדיקציה על שיש לכוד מתחת להריסות, אבל זה לא סופי. אנחנו מנסים להבין את זה. עד האבן האחרונה לא נדע. פועלים במרץ עם המון כוחות, נקווה שאין אף אחד מתחת. פיצוץ נפחי יכול לקרות בעיקר שמצטבר בחלל נמוך גז לאוויר, וכשהוא פוגש ניצוץ, זה פיצוץ חזק מאוד, כמו חומר נפץ, זה קורה, כמו שקרה בגילה לפני 4 שנים. יש פיצוצים כאלה מדי פעם. יש סכנה לקריסות נוספות. מבקשים מהציבור שלא יגיע למקום".