בעקבות הפרשה החדשה שנחשפה היום (שלישי) בבוקר לראשונה במעריב, ולפיה חשד כי התקיים דיל מאחורי הקלעים למינוי השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועמ"ש בתמורה לסגירת תיק נגד שרה נתניהו, שוחחו בן כספית ואריה אלדד ב-103FM עם ראש אגף החקירות לשעבר במשטרה ניצב בדימוס יוסי סדבון. "אני מעדיף להאמין שזה מדע בדיוני ושזה לא באמת התרחש. עצם העניין שמישהו מתווך לשוחד ומפגיש מישהו עם שופטת זה נורא. תיווך לשוחד הוא עונש של שמונה שנות מאסר גם אם הגורם לא הסכים לקבל את השוחד", אמר. 


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

"ההצעה שקיבלה השופטת נשמעת לי בלתי נתפסת, מי שקצת מכיר את הילה גרסטל יודע שהיא בחיים לא תסכים לקבל הצעה שכזו. אם ניר חפץ פעל מטעם עצמו הוא נושא באחריות על המעשה לבדו אך אם מישהו שלח אותו אז גם הגורם השולח וגם הנשלח אשמים בשוחד".



"לעד מדינה יש משמעות גדולה בפרשות שכאלה", הוסיף, "בדרך כלל מדובר באנשים מאוד נבונים שלא רוצים שהמשטרה תדע על המעשים שלהם. בעבר עדי מדינה גילו לנו דברים שלא חלמנו עליהם מעולם. חקירה שכזו היא כמו פאזל ענק של עדויות שבסופו ניתן לראות אם יש תשתית ראייתית או אין. לפני 20 שנה חשבתי שהפרשיות שהיו בזמני שברו שיאים, לפי הפרשיות שצצות לאחרונה כנראה שאנחנו מתקדמים יפה לכיוונם".

"עלינו להרחיק את הפוליטיקאים מבעלי תפקידים משמעותיים", אמר, "אנחנו במדינת ישראל הקטנה ואנחנו לא רוצים שיהיו אינטרסים נוספים לסיבת המינויים". כשנשאל האם יש להפריד בין פרקליט המדינה ליועץ המשפטי לממשלה השיב: "יש לך יתרונות וחסרונות, זה עלול להחליש את מעמדו של היועץ המשפטי ואני לא בטוח שזה נכון לעשות זאת".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן